Ofrivilligt barnlös!?

SAKER MAN SOM OFRIVILLIGT BARNLÖS INTE VILL HÖRA:

- Slappna av så ska ni se att det ordnar sig!
- Äh, det är väl bara att adoptera!
- Det finns andra värden i livet!
- Vet ni inte hur man gör?
- Öva så går det bättre...
- Ni kan väl skaffa hund?
- Ska inte ni skaffa barn snart?
- Det är väl bara att byta ställning...
- Det är det FÖRSTA hålet!
- Du kanske inte vet hur man gör?
- TÄNK INTE PÅ DET!
- Du kan låna mina barn, speciellt på helgmorgnarna!
- Tänk vad mycket pengar ni får över!
- Öh, deppa inte, du slipper hudbristningar!
- Du ska se att det kommer när man minst anar!
- Så fort du slutar tänka på barn, så händer det säkert av sig självt!
- Vad väntar ni på?
- Njut så länge ni inte har några, man blir så bunden osv
- Jag hann knappt sluta med mina p-piller, så blev jag gravid.
- Du spänner dig för mycket.
- Adoptera så ska ni se att ni får ett RIKTIGT barn sedan.
- Att föda barn är det värsta jag har varit med om, var glad att du slipper
- Har du provat att äta vitaminer?

 

 

1 Rebecca:

skriven

:)

2 Lisa:

skriven

Jag vet ju precis hur det är, man blir förbannad på folk som säger såna saker när man har svårt att få barn. Grrr!

Kommentera här: