I mitt "läkarutlåtande"...

Bästa Katja!

Vi har nu fått svar på mrt och denna visar att du har begynnade förslitningar i ryggen då det är begynnade diskdegenerativa förändringar. Det ses tydligt om man jämför med föregående mrt 2006. Det ses vidare motsvarande till L5 frambuktning av siken utan nervpåverkan. Vidare finns inga tecken till diskbråck och inga tecken till tryck på själv ryggmärken.

På denna bakgrynd är det ingen operationsindikation. Man kan säga att din rygg har blivit sämre, istället för att jobba med det hårda fysiska arbete som du gör nu, bör du omplaceras till ett lättare fysiskt arbete. Om du önskar detta eller önskar dokumentation för en sådan omplacering kan du kontakta oss.

Med Vänliga hälsning

J J 


Så ringde jag chefen alldeles nyss, har några alternativ..

1) Antingen jobba och låta bli sjukskrivningen under sommaren..

2) Få och bli beviljad sjukpenning/sjukskrivning till 16/8 och blir jag inte det så måste jag arbete på arbetsplatsen då ingen omplacering är möjlig. Så det är upp till läkaren om han sjukskriver mig till 16/8 och om sen försäkringskassan beviljar det..


/Katja

1 Carma:

skriven

Tack!

Jag tror också det blir en trevli semester iaf =)

Ha en mysig Valborg!!!

Kramar <3

2 Evelina:

skriven

hhe nej men snälla nåndet är lugnt :) jag känner likadant. usch har varit arbetslös jääääätte länge nu och orkar verkligen inte mer, haha, det är så grymt tråkigt. man känner ju ingen anldening till att kliva upp på morgonen ens :s

kram

3 Fia:

skriven

Sv: Helt på riktigt! Det är det värsta...

haha, nej det värsta är nog att det ser ut så trots att jag inte är hemma mer än kanske en dag i veckan!

4 Karolina:

skriven

SV: Här är de inte så muntert just nu. Är enormt deppad och vet inte vad jag vill el ska göra längre. De lilla positiva man få vänder sig snabbt till något negativt.

Men över till att peppa dig nu... På dom bara. Tjata tjata tjata... får du avslag tjata igen, överklaga. Dom ska inte köra över dig sådär som dom gör, utan dom ska finnas för att hjälpa. Är de vila som din läkare säger, så ska du ha bidrag så du kan vara hemma och vila helt enkelt... Så ring tjata tjata och tjata.

De är var jag gjort. Jag har til också med fått prata med enhetschefen och hon förstod mig... till veckan ska jag ta lite yttligare hjälp att kolla hur de går med de hela.

trista är dock att vi fått avbokat firandet nu i maj. Har bara inte råd. Åh de är juh super kul NOT. Blev typ Grattis i förskott du får inga pengar nästa månad... Åh de tar juh en hel del på min hälsa.

5 Evelina:

skriven

:) ja tack detsamma :D

kram

6 Lisa:

skriven

Varför hade du lagt in nån sida på ditt bloggnamn när jag skulle svara?! :S

Om det var något jag skulle läsa så är det ju bara att lägga in länk i själv kommentaren...



Jag hoppas du får din sjukskrivning och att de hittar ett mer lämpligt jobb för dig.



Ha en bra dag, jag lär få rätt fullt upp med städning, röjning, tvättning, handling, m.m. Puh!

7 Cajsa:

skriven

hihi.. ^^ det är bra det! :D

jo då det är bra med mig. ska ut och filma lite nu innan jag åker och köper studentskorna. :)

8 FRIDA HJÄRTA KEVIN:

skriven

sv; Den har än så länge varit bra, fick sluta redan klockan 10 :D din då?

Jag vet faktiskt inte :P hur ska du fira?

9 Natta:

skriven

var gärna med och vinn ett hemligt paket

- tävlingen avslutas idag 00:00

10 Lisa:

skriven

Såg att du skrivit ett inlägg till...



Jo jag kan tänka mig att de har fullt upp på såna där ställen.



Jasså okej, du har piercat dig. Där du hade gjort på bilden i PS eller?! Där jag ville ha förut som jag berättade häromdan?!



Haha, det är ju röd dag imorgon, klart det inte delas ut post då. ;0)



Kram!

11 madde:

skriven

sv: ja men jag hoppas det går fort :)



okej, du hinner nog välja ;)

12 Malin:

skriven

tråkigt att det inte går att bli omplacerad.

har inga direkta planer för dagen faktiskt, återstår att se. förhoppningsvis grilla. vad ska du hitta på?

jasså, bor du nära gng?

13 Lovisa:

skriven

Så tråkigt för dig !!



Kommentera här: