Dagens Middag - HET Kycklinggryta!

HET Kycklinggryta..

2 kycklingfileér
1 röd paprika
1 gul lök
1 purjolök
1 burk wok-grönsaker
5-8 champinjoner
1 röd chilipeppar
1 kycklingbuljontärning
Kryddor, salt, peppar, cayenne, chili och chicken thikka masala

Bryn kycklingen, med kryddorna och tillsätt lite buljong som kycklingen får puttra i..
Tillsätt grönsakerna och sen resten av buljongen, cirka 3-4 dl..
Låt puttra i cirka en kvart, tillsätt cocosmjölk och ev gröna kryddor, rosmarin passar bra.
Kan redas av med maizen för att ha den som gryta med ris till.
Serverade den som soppa med nygräddad baguette till..


1 Ness:

skriven

juste du sa de ;/ beklagar.



mumms va gott de dära ser ut :D

2 Malin:

skriven

Nej nej, verkligen inte :P Jag skrev ju att jag gärna föder efter 00-slaget i så fall :)



Den grytan såg otroligt god ut!

3 natta:

skriven

aaa fruktansvärd smärta! men nu äre bara "varnings dagarna" ca 3 dagar innan får ja ont.. sen när jag får den blir jag fan säng liggandes om jag inte tar naproxen som är det enda som hjälper ca 70% :D



gott de såg ut :D

4 Ness:

skriven

men de ä gott med stark mat :D

vi ska se jag vet vad du gjorde förra sommaren om 10 min på tvn :)



åhh va mysigt, de måste se roligt ut :D

5 Johanna:

skriven

ja kebabrullen här slår allt..äter dne bara här..ingen annan duger haha

6 Beatrice Jakobsson [foto]:

skriven

sv. tack :D!

7 Nadja:

skriven

Kan du någon annan bra musik? =) Jo det e bara bra. Den maten såg god ut. =)

8 Evelina:

skriven

sv: tack så mkt:D

9 kittymon:

skriven

Tjosan !

Det där såg riktigt gott ut. Måste provas.



Ja det är aldrig fel att sitta och bli bortklemad hos GUnnar. Så nu är man fixad för helgerna även om det inte blir nån galamiddag.



Jodå det går lite upp och ner. Ibland är det rätt hyggligt och då går jag på med stora artelliret och får smisk ett par timmar senare. När ska man lära sig? Men jag gillar ju julen, blir som ett barn då lite endorfiner går jag nog på nu.



Kram

10 dee:

skriven

sv: Åh härligt !



Ser mumsigt ut :)

Ta hand om dig!

KRAM

11 Åsa (asali65):

skriven

Mmmmm.... ser gott ut!! GOD JUL på dej!!!!

12 Emma:

skriven

Heej sötnöt.

Joo, han är lite gullig ibland (: hahaha !

Jodå, den va okej, dudå?

Iår ska vi först va hos Dannes föräldrar sen åker vi till mina. & sen är de hem & sova, jag börjar jobba redan kl 04 sen.

Okej, kan va skönt me litet kanske, jag hatar julen för övrigt x)

Jo jag har köpt några, men har ca 3 kvar att köpa (:

Kramar

13 Pia:

skriven

Mmmmm vad gott det ser ut, blev hungrig.. Frulle dax för mig.. =P

14 Martina:

skriven

Tjo hej!

lätt gott:)

ehh jag kommer lägga mig runt 9 på julafton senast halv 10, men är rätt van att gå upp tidigt ändå så inga problem får ha en sambo som får hjälpa mig upp annars haha!



Hoppas du får en riktigt härlig dag denna Tisdag:)

kram

15 Simone:

skriven

Den ska jag testa! :)

16 Simone:

skriven

sV: Hahaha XD Det är inte knipkulor ;) Det är hantlar, i runt format :)

17 Lowa:

skriven

Sv: det är jättebra! :D

jag önskar mig en iPod:)

18 sandra:

skriven

tack :D ja de behöver man vekligem :)

19 Daniel:

skriven

Nami, älskar that/asiatiska soppor, wook å grejer med rikligt me smak i! Mums!

20 jessica:

skriven

Ja de va riktigt skoj :D



mums, ser ju gott ut :)

21 kittymon:

skriven

God jul önskar jag dig och din familj!



Kram

22 Heli:

skriven

God jul på dig

23 sara:

skriven

ser smaskens ut!! :)

sv: SE DEN, den är gryyym :D !

Min helg va fin, lite lagom festig sådär :)

Min gårkväll vasupermysig, gick upp fyra på eftermiddagen xD sen va ja me pappa och teddy och slog in julklappar och sen såg ja love actually :D själv ? JULKRAM <3

24 Martina:

skriven

Hej gumman.

Har du haft en bra jul? Fått mkt fint:) ha en fortsatt bra jul:) kram

25 Sarah:

skriven

Hejsan tjejen. Hur e det med dig? Här e det bara bra. Vad hittar du på idag? Hade ni en mysig julafton? Kram

26 Malin:

skriven

God jul hörredu :* Hade du en fin julafton?



Svar; jovars, vi hade det otroligt kallt här ett tag, ned mot 16 minusgrader var det nog :' dock har det varit 0-gradigt idag så det börjar nog bli varmare.



Åh :| Jag hoppas verkligen att du kunde fira en värdig jul (och sända en eller två tankar till din pappa) ändå. Kramar på dig, och god jul (i efterskott)!



27 Erica:

skriven

Svar: Jag var i Stockholm. :)



Det där såg gott ut!

28 Carma - blivande tvillingmamma:

skriven

Hej!

Hoppas att julen var bra!

Fick du några fina klappar?

Jag har inte svarat på någon kommentar på över en vecka, dåligt av mig =(.

Hoppas det är så bra som det kan vara iaf!

Juliga kramar

29 Lowa:

skriven

SV: jo det fick jag :D

jaha okej, vad kul! :D

30 Ness:

skriven

Jo de hade jag :) har du haft det?

31 Åsa (asali65):

skriven

Hej! Bara bra med mej i jul, förkyld dock men det gör inte så mycket när man ändå är ledig. Du då? Haft det bra? Fest på g till nyår eller?;)

Kommentera här: