Alla <3 Dag

Hej på er.. turturduvor eller inte..

Katja ♥ Daniel
Vi är iaf turturduvor...

(Fick sånt sött sms av mammsen)

Alla ♥ Dag idag.. och snart är den dagen slut, men för det ska man visa sina nära och kära kärlek så ofta och hur mycket man bara kan.. denna dag är inte mer speciell än en annan.. varje dag ska vara lika sprudlande av kärlek.. lika mycket som denna...

Det var några dagar sedan jag bloggade, har haft lite å göra, sen haft ont i ryggen och sovit måååånga mååånga timmar. Medans killen har jobbat har jag sovit, sen orkat mig hålla vaken några timmar.. Vissa dagar har jag säkert sovit iaf 17-18 timmar.. men det har behövts, stesoliden gör mig riktigt trött, men avslappnad och så jag får sova, helt underbart. NEJ, jag är inte beroende av den..

Idag, imorse, på förmiddagen så åkte vi iväg till pappa och jag fick äntligen övningsköra vår fina bil.. inte kört en bil med hydraulisk koppling innan, men det gick helt okej. Lite feg på gasen när jag ska sticka iväg på ettan, men annars så gör jag så gott jag kan. Trodde iofs ett tag att jag aldrig skulle lära mig växla.. sen när jag "lärt" mig det trodde jag inte jag skulle lära mig nedväxlingen och bromsa och svänga av. Så många moment, men till slut så.. det går bättre å bättre men jag har låååång väg kvar. Är lite seg i huvudet vad gäller körningen.. blää...

Hos pappa fikade vi lite och vi övertalade honom att gå med rollator från vardagsrummet till köket och tillbaks, det gjorde han, han gör framsteg vill jag säga. Stolt över dig pappa. Och han har gjort framsteg med annat med som jag också är stolt över. Fikade kaffe och muffins, förberedde maten åt honom, så det var bara att slänga in i ugnen och micra. 
Annars så var saaben superskön att köra och jag är verkligen nöjd med köpet.. känner mig trygg och säker med hela saken. 
(I torsdags, 090212, så var jag, brorsan, Elisabeth och hennes lillasyster i Karlskoga och Boda Borg, han övertalade mig att följa, fast jag sa nej pga ryggen. Vi tog saaben, skönare att åka, fast det är ju inget fel på hans Daewoo iofs, men.. Hade värsta värken sen, men det var det värt, för det var skoj och att få umgås med sin bror är vad man kan kalla kvallitetstid. Tack älskade lillebror. )

Efter vi var hos pappa åkte vi och hälsade på våra bästa vänner Jessica och Johan.. och där var Johans syster Mikaela. Glad och jättesöt sprudlande tjej med mycket liv i. De bjöd oss på rabarberpaj, mumma... Blir Boda Borg i sommar med dem hoppas jag och med Mikaela, den tösen vill jag träffa igen.. hon var riktigt mysig och så framåt tjej. Inte blyg.. härlig tjej.. hoppas hon kommer alltid att våga vara den hon är.. sånna unika människor växer inte på träd - ja det var mitt första intryck av henne iaf.

Så for vi och handlade på Maxi, det blev lite godis.. handlade, kattmat, ryggbiff, champinjoner, mjölk, yoghurt, salami, kalkon, avfallspåsar, coca-cola.. hmm.. äpplen, sen minns jag inget mer..

När vi kom hem så hade jag.. hmm.. som vanligt.. ont i ryggen.. och jag la mig i sängen och fick helt underbar massage av min underbara och snälla pojkvän, fästman Daniel. Det gjorde nytta, gjorde mig så avslappnad och jag somnade några timmar. Helt underbart, stort tack älsklingen. Gjorde såååå mycket nytta ska du veta.

Så var det matdags, fixade ryggbiff, på nöt.. med massa gott på, paprika, champinjoner och lök, sen ost på och in i ugnen, till det blev det klyftpotatis och annat gott, sen en champinjonsås till. Jag måste säga jag tycker jag lyckades riktigt bra med champinjonsåsen för att ha gjort den helt själv.. hihi.. Ja men det var vad mina smaklökar sa iaf.. 

Så såg vi på filmen: 

BOLT

Den får helt klart fem stjärnor av fem möjliga av mig.. 

*****

(Min snabbrecension: Glad, sött, skrattar och ledsamt, med lyckligt slut)

Nur är jag iaf riktigt trött och törstig.. medicinerna.. blää.. ska gå å lägga mig, be älsklingen hålla om mig en stund så jag somnar i hans trygga famn.. imorgon ska vi till Karlsborg och hälsa på svärisarna..


Du är finast.. det är du som får mig att leva älsklingen.. min älsklingförlovade Hunny Bunny.


Älskar dig Daniel och jag vill förverkliga våra drömma.. denna är en av mina drömmar..
Du vet att jag har fler.. och jag vet att du vill uppfylla dina och våra drömma tillsammans med mig..

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/259202

/Katja.

1 Lisa:

skriven

Hej tjejen!



Jo vi kan ju höras i veckan om när ni är i E-tuna och så.



Kram!

2 Linda:

skriven

Tack så mycket! Va snällt sagt av dig.



Ja filmen Bolt är ju super :)



Kramar

Kommentera här: