Diskbråck - Diskusprolaps.

Jahapp.. var hos läkaren idag, sa okej då..

Jag kan väl bli sjukskriven denna veckan ut så.. kan jag jobba sen.. Hm.. inte det inte.. läkaren sa, jag hade tänkt sjukskriva dig i tio veckor. Blä.. ja iaf. Så ja, jag sjukskriver dig i fem veckor, 2/3. Till att börja med. Lumbalt diskbråck i ryggen, har ju det på två ställen. Så har smärta som sträcker sig från benen upp till nacken. Kan ge huvudvärk också ibland. Förlorad arbetsinkomst är väl bättre än att aldrig kunna arbeta igen.
Det har Lisa (http://thecharmedone.blogg.se) lärt mig. Hon är guld värd hon. 

Så nu får jag gå hemma och ha det tråkigt, knapra Ibumetin 600mg och Stesolid 5mg. 

Och på slutet av läkarintyget står det ju. 

10) Prognos - kommer patienten att få tillbaka sin arbetsförmåga i nuvarande arbete.
Svarsalternativ. Ja, Ja, delvis, Nej och Går inte att bedöma.
Svaret blev: Nej. 

Ledsen.. jätteledsen, tufft just nu.. suck.. 

 

 

 

 

/Katja.

 

1 Lisa:

skriven

Tråkigt att du blir sjukskriven så pass länge. Förstår att det känns jobbigt att få sämre inkomst, men som jag sagt till dig många ggr... Du själv och din hälsa är viktigare än alla pengar i världen. Tänk på det!

Tänk om du skulle bli sjukpensionär redan nu, hur kul liv skulle du få då tro... :S



Kramar!

2 Lisa:

skriven

Jag har inte heller sagt att jag tycker att Victoria B är lagom... Hon ÄR för smal, alldeles för smal. Men jag har älskat henne som person och så sen Spice Girls-tiden, så jag slutar ju inte bara för att hon blivit för smal... Hon är grymt vacker och har ofta så coola kläder och skor. =0P

3 Linda:

skriven

Fy satan,låter inge vidare :S



Det är en större bitom man säger. Lägger den på en plåt med galler i botten och har i lite vatten. Stoppar in den i ugnen typ 1 timme/kg och låter den vila efter,sen skär jag bara upp den :)



Mm va gott! Gär du allt från scratch eller har du köpt det färdigt?



Ja,har haft skit kul! :)



Kraam

4 Lisa:

skriven

Tack... ;0) Jag provade lite olika ljus och vinklar och sånt. Kul att leka sig fram i PS. =0P



Hoppas du har det så bra du kan med tanke på din rygg.



Kramar!

5 Lisa:

skriven

Jaså skulle man, haha, coolt... =0P



Okej, hoppas ni hittar en soffa ni vill ha då. Gud vad gott med thaimat... 'avis'



Jag ska spela Sims en stund tills Topmodel Australien börjar kl. 16.



Kram!

6 Anonym:

skriven

Hejsan de är inte roligt ,jag har fått läkarintyg till 30 januari bara ,ok de stod där att de inte går att bedömma heller om jag få tillbaka arbetsförmågan

7 Karolina:

skriven

usch då. Vet dock hur de där känns. Var 20 år och var på vägr från gymnasiet och ut till arbetsmarknaden då jag fick veta att jag hade inte bara ett utan fyra diskbråck på två områden i ryggen. ca 6 månader - 1 år senare fick jag akut op två av dom i ländryggen. Åh för något år sedan så kam andra slaget dickbråck nr fem och på värsta stället någonsin, men peppar peppar har de kunnat läka av sig själv. Jag kommer alltid att få leva med smärtan och de lär man sig att anpassa sig till.

Vet hur trist de är att vara sjukskriven, efter 10 år är jag fortfarande de.

Hoppas verkligen att du får alla hjälp och kan återkomma till arbetet.

Kommentera här: