Dagens Middag - Potatisgratäng och Kött!

Dagens Middag - Potatisgratäng och Kött!
(Fläskytterfile, marinerad.. mums.. till det en potatisgratäng jag aldrig gjort innan, men ack såååå goooood och receptet är MITT.. haha..Aldrig ätit så god gratäng! Men 8 ganska små potatisar, tvättas bara, skalas inte, skivas ner.. Blanda 2 dl grädde, 10 klyftor vitlök, marinerad i olja, paprika och chili, samt vitlökspulver, salt och 2 tsk Zeta's pesto, den gröna, rör om grädden. Varva sedan potatis med gräddblandngen, i mitten lägger du i några ostskivor och valfri sort, sen på lägger du ett par ostskivor också. Så svartpepprar!!! Så in i ugnen cirka 40 minuter)




/Katja
1 Emma:

skriven

om du gillar foto. kolla gärna in mina bilder :)

2 vesna:

skriven

jaa :) du då?

3 vesna:

skriven

gott :D

4 vesna:

skriven

vetg inte än :D väntar på min man.. hos dig då?

5 vesna:

skriven

tack så mkt, springer han runt där hemma hur som? :P ?

6 Linnea :>:

skriven

gott :)



sv: jo det funkar :p

7 Sara:

skriven

Söt blogg.

8 Martina:

skriven

såg riktigt gott ut:)



Haft en bra helg annars?

9 Sofia:

skriven

gud va gott det såg ut att vara!

10 vesna:

skriven

haha gulligt :)

11 Daniel:

skriven

ojoj du bjuder väl?

12 - Emma:

skriven

Så lite så (: de är ju trist att dagens vård är lite mindre bra :/ <3

okeej, va skoj (:

Här har de vart kalas (:

13 Carma ♥:

skriven

Oj vad många bilder du har hunnit med idag, härliga bilder dessutom ;-)

Skönt att han blev glad av erat besök idag vännen!

Japp, det ska bli en tatuering, bäst att passa på innan vi blir fler ;-)

För då får man väl inte gadda sig på ett tag...

Jag har bokat en tid, så har jag råd så blir det snart! =)

Ha en fortsatt härlig försommar kväll vännen!

Kramar om <3

14 Erika Drake af Hagelsrum:

skriven

Ooh så gott! :)

Och duktig du är som är ute och springer :)

15 Sandra:

skriven

Oj så smarrigt :) Mums.



Haha jadå hyfsat ung är jag nog ;) Jaså nyfylld? Det är inte illa.. grattis i efterskott får man väl säga då hihi.

Det tycker jag låter hur bra som helst. Vad händer hos dig idag?

16 Malin:

skriven

10 KLYFTOR VITLÖK? Fy! =O

Kommentera här: