Ska se filmen: I taket lyser stjärnorna....

Är det någon som sett den?

Handling: Jenna är fjorton år och borde bara behöva oroa sig för brösten som aldrig växer, varför hon inte är lika populär som Ullis-Knullis och hur hon ska få Sakke snygg snygg snygg att bli kär i henne, eller åtminstone upptäcka att hon finns. Men hemma hos Jenna finns en jobbig mormor och en älskad cancersjuk mamma. Och i Jennas ficka ligger en bortglömd dikt: "Om du dör mamma, då tar jag livet av mig".

TAKET LYSER STJÄRNORNA är baserad på Johanna Thydells bok som belönades med Augustpriset 2003 och har sålts i över 100 000 exemplar i Sverige.

Min kommentar: Kanske borde jag läsa boken först?





Betygsätter när jag sett filmen om några timmar :o)

Betyg: 5 av 5
1 - VIKTORIA ':

skriven

Ja, UGGS värmer faktiskt hur bra som helst! Mina är inte äkta, men ändå bra! Det finns på Skopunkten och Dinsko.

2 Johanna:

skriven

Den filmen är sorlig men bra! har inte läst boken innan :)



lactrase är tabletter jag tar innan jag äter något med laktos i så blir jag inte dålig.

3 Anonym:

skriven

Tack så mkt! :)

förlåt för sent svar! :)



Kram

4 Lii:

skriven

Ja, det är jättegott!

5 kittymon:

skriven

Japp den filmen har jag sett och grät som en toka...



Måste ha lite lyx i tillvaron!

6 JD | - 28 kg!:

skriven

jag har sett den, sjukt bra. men aj så sorglig!



hoppas eran önskan slår in till kommande året :D



jag älskar tacos, ojojojo :D

7 Em:

skriven

Ååååh, den filmen är så bra!

Joo jag såg din fina kisemise :D, man ska nog fråga vad hon inte har för något! Haha, allt från typ alla djur till Mumin, Pippi och Björne!

iih, ska snoka då ;) Det samma! <3

Kramar

8 Caroline =):

skriven

Tack sötnos :) hehe, eller hur?! Men jag är sjuk så jag känner inte för att äta nått sånt, mår illa som sköen =/ Hoppas inte man åker på magsjuka bara! :( Kramar love <3

9 carro:

skriven

ja verkligen, alla är nog lika chockade.. vi får se framåt och vara glada att han inte lyckades !

<3

10 Anonym:

skriven

sv: ojdå haha :) det kan bli svårt då :P

11 Anonym:

skriven

sv: haha :)

12 Anonym:

skriven

sv: ja om en stund tror jag :) du då?

13 Anonym:

skriven

sv: ja det är bäst :) inget speciellt tror jag, du då?

14 Beatrice:

skriven

hej sööt nos :D allt bra ? D

15 Marcus Å:

skriven

Mycket bra film!

16 JD | - 28 kg!:

skriven

vad bra att du gillade den :D

jag gillar min iphone, har inte haft den så länge dock. men hittils älskar jag den :D hehe

17 Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag:

skriven

Den filmen är jättebra. :-)

18 ★Fam. Bus★:

skriven

Hihi aaa det var skoj att de funka...



Tack så mkt! Tapeten är min favorit i huset :)

kram kram

19 Nett:

skriven

Har inte sett men vill se... Tack för tipset :)

20 Nadja:

skriven

vad skoj. =) Den filmen är grymt bra. =) Allt bra? =) kram

21 Lii:

skriven

Riktigt bra film, håller med!

22 Martina:

skriven

Är osäker på om jag sett den där kna minas namnet men sen om jag sett den eller ej är en annan sak haha;P



sv: jo vist är pepparkaks deg gått men man behöver ju inte föräta sig på de som min dotter;P man får lätt ont i magen hihi!

japp saffransbullarna är som lussekatter men efter jäsning så blandar man i socker och smör som man blandat och sen rör in de i den jästa degen:)



Hoppas du får en bra dag

kram

23 Lisa:

skriven

Filmen är bra, men boken är i en klass för sig. Den är MYCKET bättre. ;0P

24 My:

skriven

Hej! Tack så jätte mycket gulliga du! :)



Den filmen är underbar ♥

25 ellen:

skriven

Det är jätte bra. Jag grät floder när jag såg den. Min mamma dog också i cancer för ett år sen.

26 ROBIN HOOD:

skriven



Åh, älskar den filmen! :)



Ps. har du lust att delta i min utlottning om en fylld goodiebag med spa prylar? helt gratis och delta gärna här: http://robinhoods.se/2011/april/vinn-en-goodiebag.html#comment :)

Kommentera här: