Imorgon...

Ska jag börja med hormonsprutorna igen.. jihi... så skoj, skoj o skoj, men förväntansfullt..

Gonal F

Nu
112,5IE     150,0IE
112,5IE     150,0IE
75,0IE      112,5IE
75,0IE      112,5IE
75,0IE      112,5IE

Ja, ni som följde mig förra året, så får jag "bara" ut två äggblåsor, två ägg blev befruktade, en till frysen och den klarade upptiningen. Men nu hoppas vi på att det ska bli fler ägg, tio i alla fall så man kan få fem till frysen..

Nedregleringen
Hormonbehandlingen är inte jätteskoj, har inte varit så jobbigt med nedregleringen, bara värmevallningar. Lite panik när man svettas som en gris i kroppen och inte kan göra något åt det, annars är jag en frusen människa.. hihi.. sen huvudvärken som känts som att hjärnan ska tränga sig ut genom kraniet, annars har det varit lugnt..

Gonal F är en spruta, som man tar som en insulingspruta... känns inget... inget att gnälla över..



Äggplock blir cirka 8-14 dagar efter sprutstart...
1 Ness:

skriven

hoppas de går bra

2 Sarah:

skriven

Hejsan. Gumman. Hur e det med dig idag? Hoppas att din helg varit bra?! USch tycker inte om sprutor.Blää. Hoppas verkligen att det går vägen för er denna gång. Kramar

3 Johanna ♥ Blivande tvåbarnsmamma:

skriven

Oh håller tummarna!



ja jag tänkte göra hälften vanilj och hälften kanel. :p



Så, hur vet man om äggen ska plockas 8 - 14 dagar efter, är det allt mellan 8 & 14, eller mäter de när de ska plockas i dagarna?

4 Lisa:

skriven

Tack... ;0)



Har dock lekt lite nyligen och gjort ännu en header, så vem vet jag kanske byter om ett tag igen, hihi. =0P

5 Sarah:

skriven

Hejsan. Tack. Åh jag har påsklijjor bakom vårat garage på våren :) Jag brukar gå o plocka o sätta i en vas :) Ja det var ett tag sedan sist :P Jo med mig e det ok. E dunderförkyld bara:( Ja jag opererades ju förra torsdagen. Men foten e ok. Jag har inte så ont längre men jag hade de första dagarna. Jag får ju få på hälen om jag inte använder kryckorna. Min sjukskrivning går ut siste februari, Men det återstår o se hur det e med foten då. Känns konstigt o lite jobbigt att komma tillbaka efter ett halvår när man missat så himla mycket. Men men. När ska ni plocka ut äggen?? Eller ni har inte fått någon tid? Det e ju skönt att det inte känns något med sprutan :) Blev du fortsatt sjukskriven förresten?? Hur blev det med arbetsträning o sånt?? Kramar

6 sabina:

skriven

Vad spännande!

Hoppas att allt går vägen för er! :)

7 Malin:

skriven

hoppas hoppas hoppas det funkar den här gången du <3 verkligen!



svar; jag hoppas verkligen att det en dag blir bättre, det måste det bli. annars överlever jag inte.



i helgen gjorde jag inte så mycket alls. varken lusten eller orken till att göra något fanns där men jag lyckades peta in en loppisrunda med mamma och så en lunch på stan med en kompis så helt sysslolös var jag inte :>

Kommentera här: