Mötet med läkaren & försäkringskassan

Hejsan på er..

Mötet gick bra men kanske inte som jag ville.. ingen diskussion ens om att jobba.. inte ens arbetsträna just nu.. :-( Så det var det.. snyft, men dom ifrågasatte om jag verkligen klarar av 10 timmar i veckan. Blev knäpptyst i rummet.. jag kanske kan göra två timmar en dag, men kanske inte andra.. Blä.. Så jag får träna, simma, gå på möten och SLAPPNA AV.. inte tänka på jobb ens eller liknande just nu.. utan må bra, försöka komma ur utbrändheten.

I läkarintyget ska stå att jag INTE kan återgå till arbete utan rehab och det är på lägsta timmarna, 10 timmar..

Tyckte dom såg lite nere ut, men dom kanske tycker kylan är jobbig..

Annars så.. planerat att eventuellt sätta igång arbetslivinriktad rehabillitering i början på april UNDER förutsättningen att jag är bättre.. annars skjuter vi fram det och ordnar förlängd sjukpenning. Vilket handläggaren sa inte skulle vara några problem.

Allt skit om fk i försäkringskassan i tidningarna - det mesta var osant sa hon. Jag sa det har malt i huvudet. Jobb, jobb, vad ska jag orka jobba med.. jag är sönderstressad till tusen.. MÅR SKIT! Jag sa nog att jag har fått en sönderbränd hjärna. Men dom tyckte mina idér om att gå på samtalskontakter - träffar några tisdagar i rad, träffa andra med ångest och stress.

Handläggaren min frågade om hon fick ge min dagbok som jag hade överlämnat till fk en gång.. för hon tyckte läkaren skulle läsa det.. så sa jag att det är okej. Läkaren läste i hm, kliade sig i ögat eller något.. tecken på vad?

Iaf, nu måste jag vila/läsa, försöka stressa ner.. men.. jag LITAR till 110% på både läkaren och handläggaren, dom är båda MYCKET kompetenta.. så måste banka in i skallen detta som sagts på mötet..

Kram på er - förlåt he blev så långt...
1 Anonym:

skriven

Hej! Ny här, varför är du sjukskriven? Vad skönt att fs för en gång skull verkar lyssna på folk iallafall! Kram på dig!

2 Suss:

skriven

Men gud vad pinsamt nu ser jag ju, innan fick jag bara upp själva bloggen, inte länkarna. Men nu har jag läst mer om varför du är sjukskriven =)

3 Therese:

skriven

Hej!



Skönt, att de inte kastar ut dig i det "fria" trots allt! Se till att ta hand om dig själv i första hand, arbete finns ju kvar men kom ihåg att det bara finns en Katja. Tänker på dig

Kram

4 Malle - Hockeyfru:

skriven

det va skönt at höra gumman!

skönt att du fått bekräftat stöd, lättare att slappna av då. Hur går de med behandlingen?

jag mår bra..lite stressad över at tja inte har nåt jobb, men som vanligt..de löser sig. Kram på dig!

5 PaljettenQ:

skriven

Hejsan, jag hittade hit via en kommentar du gjorde kring information om artros.

Jag är 37 år och har fått diagnosen, spondylartros och har haft (akut) problem i två år.

Jag gör några ryck då och då för att surfa runt och se vad det finns för nyheter kring sjukdomen. Det är lätt att bli lite ensam med smärtan när man försöker hålla god min och hålla upp hakan.Så för mig är det skönt att läsa och få smygkika på andra som skriver och som har haft artros längre tid än jag. Jag blev dessutom överraskad av att du också hör till den yngre gruppen.

Jag har ännu inte haft kontakt med försäkringskassa och är inte sjukskriven. Så jag förstår av ditt inlägg att du har svåra besvär.

Önskar dig massor av energi och ork.

6 Simone:

skriven

Bra där, sug åt dig av deras ord! :)

7 jessica:

skriven

Tack, vad glad jag blir! =)

8 Carro:

skriven

Skööönt gumman att det gick bra =) Kraaam

9 Sarah:

skriven

Hejsan gumman. Så du blev fortsatt sjukskriven. Jag ringde fkassan idag och sa att jag inte fått mitt nya intyg från doktorn. Då sa hon att det var bra om det kom in innan den 21 när det e utbetalning. Annars så kompleterar de när jag skickat in papperna så får jag pengarna direkt. Så jag tycker det e konstigt att om du skickar in ditt för sent och skulle få pengarna nästa månad. Det måste ju vara samma för dig om för mig?! Varför e du sjukskriven förresten. Jag har nog frågat innan :P Minnet e kort men gott. :) Jo det e sant att det gör kejsarsnitt med lokalbedövning. Men jag tycker det e skit jobbigt o ligga där i en timme och ha ångest o panik. Suck. God er pizza såg ut. Vi åt köpe pizza idag :) Sov gott.Massor av kramar

10 kittymon:

skriven

Tjena !

Vad skönt att du har fk med dig. Det underlättar massor! Mycket som står i tidningarna om FK är nog lite vinklat men vissa har nog problem men dom kanske inte har läkaren med sig eller ingen riktigt diagnos eller så. Vet inte. Men mitt gick ju igenom utan problem så fk kan ju inte vara helt knäppa även om dom kan vara tjuriga.



Det är maken som dricker koffeinfritt. koffeinet kan dra igång en panikattack så därför undviker han det. Fast jag kan ta mig en kopp på kvällen. Vet inte vad det är för märke köper lösvikt i kaffeshop. Nått mörkrostat colomianskt. Jättegott! Man känner ingen skillnad.



Har fått mer ont i lederna nu och förkylningen ger sig inte. Känns skit just nu.



Ha det bra!

Kram

Kommentera här: