Min bil har ni nog inte sett ännu?

Har lagt ner några tusen på den nu.. men så kom två stora saker till jag måste fixa..

Växellådan och styrväxeln..
(Prio ett)

Växellådan - då är 4:an den enda växel som någonsin varit tyst, resten låter som.. faen helt enkelt.. hur länge den håller återstår å se ;)
Styrväxeln - den har läckt som ett såll, här och där och var.. vid garaget ser asfalten ut som prickig - korv, då det droppat o droppat, men vi har silikonat damaskerna o hoppas den inte börja läcka nu.. TILLFÄLLIG LÖSNING, givetvis..

Sen så läcker den lite annat olja ;) Nice, NOT.. är och har varit less flertalet tillfällen, men det är nog flamfällan eller vad tusan det heter vid/till vevhusventilationen..

Efter det så hoppas jag det är lugnt en månad med lagningar..

Sen innan vintern, september/oktober söker jag svetshjälp, svetsa igen hålen under till, som jag fick som "bra att veta" på besiktningen.

Ytrosten ska jag fixa då med, men INTE framskärmarna, dom byter jag nästa år eller när jag får tag på nya..
Så motorhuven har jag inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra..

Annars småfixet:

2 nya högtalare
List runt framrutan, om den går att köpa?
Låskolv, nytt (begagnat) lås till bagageluckan
4 nya tändstift
Antenn till radion

Och i augusti förmodligen, men innan vintern i alla fall...

Lämna in för kamremsbyte





Sosse - containern som dom kallas/kallades för..

Jag har gjort lite på den redan (jag är väl vi, jag och min sambo o Anders)... lite service, smort upp bromsar, en och två gånger, satt på skrikdämpningsplattor. Provisoriskt fixat styrväxeln. Avgasröret trillade ner i bak med, tyckte det skrapade lite, så den har jag hängt upp igen ;) Satt i stereo och högtalare. Bytt vattenpumpen, remmar (inte kamrem). Så har jag skattat och besiktigat containern med ;)
1 Johanna:

skriven

ja äntligen får jag min langos :) paris blir i augusti eller sen i höst beror lite på min vän :)

2 Em:

skriven

TACK hjärtat :D <3

Jag mår helt okej, såg ditt inlägg nedan, fan va tråkigt :( <3

Tänker på dig!

Kramar

3 Pia:

skriven

Ja pengar kan man göra mkt roligare för än att spendera på bilar och dylikt... Men måste man så måste man..



Allt är bra med mig, hur är det med dig?

4 Victoria ♥:

skriven

sv. hihhi tack :D

5 Victoria ♥:

skriven

sv: haha jaa :) okej ^^

ska till rhodos på onsdag :) sola bada o sen jobba igen :) själv

Kommentera här: