Trött, tröttare, tröttast..

Nattsömn, ligger här i soffan med lilla datorn och är himla trött, stängde av "stora" datorn för att ta en dusch och försöka sova.. Innan dess hade vi spelat några serier bowling på vårt Wii och tagit en öl..
Men så går det inte somna i alla fall, det är lite surt. Har Kanal 5 på just nu och filmen heter Highwaymen och den är helt okej men smått sinnesskadad kan man ju kort och gott säta.. Påminner om Death Proof så trodde nästa de hade samma regissör, men det var det inte, senare filmen har Quentin Tarantino regisserad..
Om ni inte sett filmerna From Dusk Till Dawn så kanske ni borde se dem med..

Vänner, sist jag träffade Linda så berättade jag för henne hur en natt kunde vara.. Att vakna och hjärtat dunkar hårt, kallsvettig och helt yr i huvudet.. Trodde det var kanske bt-fall eller bs-fall, men njae.. inte alls troligt! Då kom jag på det är säkert en ångestattack. För ofta när jag ska försöka sova så kan jag ligga i flera timmar, ångest och värk och bara fundera, fundera och fundera.. Inte alls så skoj, men när mkt snurrar i huvudet...

Arbete Vs. Arbetsrehabillitering, var på arbetsförmedlingen här om dagen när sambon var där och anmälde sig arbetslös vilket han är till vecka 32 tills han börjar jobba igen. Men då hittade jag ett intressant jobb som jag kände skulle ge mig mkt. Personlig assistent åt en 6-årig kille med grav epilepsi. Så var man tvungen att ha bil, körkort, samt tåla djur. Det kändes verkligen som ett jobb för mig.. men frågan är hur mkt man måste bära honom?
Kanske bättre att göra som läkaren och försäkringskassan vill, vänta och börja med arbetsrehabillitering. När dom ändå beviljat att jag ska få det så borde jag ta det tillfället istället för att tabba bort mig. Eller hur? Det är ju bara några veckor dit... Är så otålig, vill nu, vill inte vara hemma...

På fredag eller lördag så bär det av på en minisemester... vi ska iaf till Norge och förhoppningsvis en tripp till Norrland, men kroppen.. ja vi får se hur mkt den orkar.. Kanske bara orkar några dagar upp till Norge, vad vet jag. Vad jag vet är att det inte är någon idé att planera något så grundligt!

Ivf, ett nytt försök blir förhoppningsvis senast september/oktober, annars så händer inte så mkt på den fronten. Tittat på Unga Mödrar på Kanal 5 ibland, en tjej där är 22 tror jag, hon har redan tre barn, PLANERADE, hur man nu kan planera att få barn? Fattar inte egentligen hur det går till, då hon vill ha två barn till innan hon är 25... Hur planerar man att bli gravid? Att ha sex runt ägglossningen och man blir gravid?
Ja, jag önskar verkligen det var så lätt!

Dragracing, har inte blivit så mkt med det än i sommar. Men stora höjdpunkten blir Action Meet, Mantorp Park första helgen i augusti. Känns skoj, då vi är där en natt med, sällskapar, grillar, myser.. Men på lördag är det Säve, så hoppas, hoppas, hoppas det är uppehåll då för jag vill verkligen se TOTTE 152 och Chevy 740 och många andra godingar..

Imorgon, tja idag är det en ny dag, jag ska försöka sova så vi kan fixa upp styrväxeln och se så den funkar.. sen lite annat småfix med bilen, fixa cigarettuttaget så vi kan koppla in kylbagen sen får vi se vad som hinns... Söndag imorn.. bara-vara-dagen...

Over'n'out, good night....
1 Johanna:

skriven

jag tror hon menar med planerade att hon haft sex medvetet för att bli gravid. Det finns ju de som blir gravida som inte tänkt bli det, och då är det en oplanerad gravidiet... så tänker jag iaf....



skulle jag bli gravid nu skulle jag kalla det en oplanerad graviditet.även om jag skulle bli glad så är det inget som fanns med in mina planer.



ni planerar ju med få barn, även om det tyvärr inte går så lätt för er som det går för andra. Jag hoppas snart det lyckas för dig/er med snart. Det är ni värda!!! :)

2 Johanna:

skriven

nej det blir sällan som man planerat :)

3 Erica:

skriven

Svar: Det är bra, och jag får se om jag ser Eclipse. Nån gång jag gör jag väl det, men om jag ser medan den går på bio, menar jag. :)



Det jobbet åt den lilla pojken lät intressant. Fast jag förstår hur du tänker också med försäkringskassan och det...

Det är ju många som planerar att bli gravida!? Vill man bli gravid så använder man ju inget skydd t.ex. och vill man inte bli det så använder man skydd..!?

Kommentera här: