Om jag skulle välja...

... att leva ofrivilligt barnlös..

... skulle jag slippa gå upp tidigt på mornarna och mitt i natten
... jag skulle vara fri att göra vad jag vill
... jag skulle kunna göra mina SÅ efterlängtade plastikoperationer
... ha mindre risk att drabbas av magsjuka
... skulle jag kunna ha hur mycket egotid som helst...
... slippa bli gravid, ha hormonrubbningar o allt vad det heter
... kan resa överallt jorden över

... finns fler positiva saker..
Det gäller att göra det negativa till något positivt o inte tvärtom...

Ivf försök nummer tre misslyckades... har inte orkat blogga på ett tag och funderar på att lägga ner bloggandet. Vill inte ta bort det jag skapat men...
En dag kanske jag orkar/vill blogga.. men inte idag..
Jag mår inte dåligt eller så, bara finner ingen ork helt enkelt..

Hur jag mår?
Relativt bra, förutom värken i kroppen o extrem värk i höger handled pga datorn och användande av mus och tangentbord.. vill ha typ ett touch - tangentbord.
Magen är uppe i as också, har nog något som heter SLC som är överjävligt...

Har ni facebook så lägg gärna till mig där?


1 Jessica B:

skriven

Så tråkigt att läsa att det inte lyckades! Hoppas att ni lyckas i framtiden, om det är så att ni ska fortsätta försöka. Livet är inte rättvist...

Kramar till dig!

2 Åsa (asali65):

skriven

Stor kram, tänker på dej!! Letar få facebook, om jag inte hittar dej så kanske du hittar mej, Åsa Linné.

3 Beatrice:

skriven

ja du det är jag me :/( <3

4 Therese:

skriven

Hejsan!

Ja men visst blir man, de är som att de anser att det är bättre att jobba tills man absolut inte kan bidra med något utan man endast blir en belastning. Helst av allt skulle vi sjuka ha fått en kula i pannbene så att inte någon behöver ta på sig ansvaret att hjälpa oss! (Detta är absolut inte min åsikt, det är bara den känslan jag får iblan från samhällets sida). Ärligt talat vet jag inte, men de kanske har ändrat sig nu. Fick brev idag som jag inte riktigt förstår mig på, ska låta sambon ta en titt på det & sen är det väll bara till att vänta & se.



Usch vad ledsen jag blir för din skull, om det ändå kunde gå vägen för er med något av alla era försök. Men du gör de bra som försöker se de positiva sakerna, hoppas att du har någon som stöttar dig de dagar det inte går att se det positiva!



Ja du, det är nog pga av att jag inte har mått så bra senaste tiden. Strul med ekonomi, rehab, jobb, chef, arbetskamrater osv. Så det har nog blivit en inre stress som gjort att håret lossnar. Riktigt fult är det, nu är det nästan hela bakhuvudet hårlöst.



Tack för mailadressen, har precis lagt till dig.



Många varma kramar



5 Johanna:

skriven

nej var tråkigt nr 3 med misslyckades.... :(



Jo men de som kommenterar så läser bloggen varje dag.... ja inte länge till gissar jag..otrevlig johanna ploppar upp :)

6 Emma:

skriven

Jag mår helt okej. Tråkigt att de inte gick den 3e gången heller :(

Jaså de gör de, hade jag ingen aning om..

Tack så mycket :)

Hoppas de är något bra med dig iallafall. Jag tycker du ska må bra & ha en stooor, rund & fin bebismage!!!

Kramar <3

7 Nadja:

skriven

ja ibland behövs det. Tråkigt att det misslyckades. =( Var det sista försöket? kram

8 Sarah:

skriven

Hejsan gumman. allt e bra med mig. Foten e sådär. Inget bra. Men jag blir inte mer sjukskriven nu så jag hoppas att det går bra på jobb den 29de annars vet jag inte vad jag ska göra. Men men. hur e det själv? Läste att försöket misslyckades :( Jätte tråkigt för er. Finner inga ord :(

Hur e det annars med dig när går din sjukskrivning ut?? tror du att du får förlängt?

Vad e det för plastikoperation du vill göra?

Kramar

9 Malin:

skriven

Blir ledsen av att läsa att det inte gick vägen, men jag hoppas att du inte ger upp, att du fortsätter fokusera på de positiva sakerna (eller kanske t.o.m börjar överväga adoption? det finns så många barn här i världen som skulle må nå otroligt bra av att få hamna i eran familj)



Tänker på dig,

och sänder lite (en massa) kämpa på - kramar via cyberspace <3

10 Erica:

skriven

Bra att du ändå försöker att vara positiv trots allt. <3

Kommentera här: