Jag hatar matte.. fast i skolan var det ändå en utmaning..

Hursom så har jag försökt att leta upp hur mycket kolhydrater det är i en sats Lembas - bröd som jag bakade häromdagen...

På hela brödet är det cirka 14 kolhydrater.
Tidigare åt jag 4 knäcke om dagen = cirka 40 kolhydrater.
Lembas brödet räcker för mig fem dagar.
Knäckebröd 10 gram/skiva * 4 = 40 kolhydrater * 5 dagar = 200 kolhydrater
Lembas, hela satsen är alltså 14 kolhydrater på 5 fyra dagar blir det 2,8/dag
På bara 5 dagar har jag genom att äta nyttigt bröd och gott tjänat in 186 kolhydrater, helt sjukt..



Dagens middag blev laxfilé med lite wokgrönsaker och en liten klick remoulad till, mums..
1 simone:

skriven

Sov gott katja, hoppas du haft en mysig kväll och ha en toppenonsdag! :)

2 Erica:

skriven

Åh, det där såg gott ut faktiskt.

Och vad roligt att du kommenterade. Du försvann från bloggen förut va!? Tillbaka nu?

3 Martina:

skriven

såg ut som ett gott bröd:)



sv: har inga speciella sommarplaner riktigt ska till skara sommarland midsommar helgen och sen ska vi väll till udevalla när vi har sem till ett par kompisar. annars blir de lugnt.

sj?



kram

Kommentera här: