Läs detta eller skit i att kommentera????

Läser du inte, så är du ingen som bryr dig om mig!!!

Tårarna började krypa i tårkanalen..

Sanningen...

Jag har under många, många, många år, i 10-12 kanske varit deprimerad, inte hela tiden, men upp och ner. Inte som "vanliga" människor har, upp och nedåt - perioder så att säga. Utan verkligen riktigt nere, men även riktigt uppe. Svårt att förklara för någon som inte varit där, hon eller han kan aldrig förstå eller sätta sig in i situationen.

Det började många jävla år sedan, lekis, mobbningen och fortsatte till gymnasiet. Ingen i familjen visste om det. Jag var väl duktig på att spela. Glada, käcka tösen hemma, men vareviga dag, ex när jag gick på Eriksdalsskolan. Bara promenadvägen dit var ett rent helvet, att måste möta mobbarna, att inte kunna fokusera på skolarbetet. Beviset av mobbningen hade jag då, dåliga betyg, men även idag..

Visste inte att jag hade men av det än idag. Många gånger har jag sagt att, äsch men det var då, det har jag lagt bakom mig...

Så var jag hos min psykiatrisköterska och då vällde det fram efter jag pratat om mobbningen.. aha, aha, aha..

Jag har ju inte förstått varför jag mår dåligt så ofta som jag gör..

Ivf - mår jag egentligen inte så dåligt utav, visste det tär på mig, men det är ju bara nya tag och kämpa så kommer jag få en bebis till slut med min älskling.

Sjukdomen - Inget jag kan göra åt, men jag kan försöka så mkt jag orkar i vardagen, livet, mer kan jag inte göra.

Körkort - Det kan man inte må dåligt över att man inte har, inte egentligen, det är ju bara plugga teori och övningsköra, de flesta lär sig.. eller hur?

Så då kom vi fram till, mobbningen, det är jävligt logiskt..
Jag har ingen självkänsla eller tillit till folk öht, tyvärr, bittra jävla sanningen...
Det spelar ingen roll vad det än är..

Jag känner mig misslyckad.
Jag tänker åtminstone på att "stänga av knappen" två gånger om året, för att det vore enklast så. Att inte finnas, för jag gör ingen nytta iaf, för jag bara misslyckas..

Att inte ha åstakommit något, men jag måste vända på den onda trenden..

Har du varit i samma situtaition?
1 Madeilene:

skriven

sv: jo jag läste ditt inlägg, visste bara inte vad jag skulle svara... :/



ja asså innan jag vart med barn var jag fast besluten om att gå ner 15-20 kilo, jag hann inte så långt men klart man skippade tankarna om mer vikt då och var superglad över bebis istället. Jag är fortfarande överlycklig ver bebis och kommer att tycka att allt kroppsligt som händer är värt det, trots det blir jag nojig ibland och försöker tänka på vad jag äter och röra mig mkt och så.. för att inte hamna på allt för höga siffror på vågen.. sen om det gäller enbart mig eller om det är så för alla som haft det svårt med vikten det vågar jag inte säga :)

2 linda:

skriven

Gumman min <3

Jag har varit där och är även det nu från o till =(

Kan förstå, vill förstå... vill att du ska veta att jag finns där på mitt sätt, tyvärr kan jag inte åka buss annars hade ja gjort de kommit till dig lyssnat när du behövt prata men framförallt varit en axel du kan gråta mot..

Älskar dig vännen min <3

3 Jessica:

skriven

Usch vad jobbigt att läsa detta! Känner igen mig i det där med mobbningen och att spela en roll hemma...

Vändningen för mig blev gymnasiet, då var vi bara 2 från den gamla skolan i klassen. Jag gick omvårdnad och vi var lite avsides från alla andra klasser. Det var chansen för mig att vända på skiten.

Senare i arbetslivet har jag oxå varit en person som varit lätt att hacka på eller lämnas utanför, men med en bra chef har det blivit slut på det.

Tyvärr går det fort att trycka ner nån, men det tar såå lång tid att komma tillbaka...

Ta hand om dig! Du är inte misslyckad! Du har världens goaste kille som bryr sig om dig! (Den uppfattningen har jag fått från din blogg)

Kram

4 Em:

skriven

USCH va trist allt låter gumman :(

Jag vet hur något av det känns, har under många skolår blivit mobbad och utfryst.

Har under många år också tänkt på hur världen skulle va bättre utan mig på ett sätt.. &hur skönt det hade vart att bara slippa allt, va uppe i himlen & lära känna pappa. Eller vart han nu finns..

Mamma har några gånger velat att jag skulle prata me någon, som typ psykolog eller nåt, men det har jag skitit i, har inte velat. Men ibland hade det kanske vart det bästa för mig, vad vet jag. Har ibland tänkt på hur det skulle vara att börja skära sig igen ( Jo tyvärr har jag ju gjort de, men inte så så att de blivit stora ärr.) Nu ska jag inte babla på :P Blev ett längre svar på din fråga än jag trodde ^^



Men den chokladen ska du verkligen köpa & lägga undan då, den va jättegod :)

Kramar

5 Evelina:

skriven

Känner igen mig jäkligt mkt i de där med mobbning.

Vet hur de själv är att vara drabbad av de:S

6 åsa:

skriven

Jag har också vart mobbad, till o fran under åk 4-6 men ganska så mycket under åk 7-9. Jag måde också dåligt mellan varven. Mensedan flyttade jagdirekt efter åk9 20 mil här ifrån och började gymnasiet vilket blev min vändning :-D

7 Lisa:

skriven

Been there många ggr, det vet du redan. Jag har också tänkt många ggr på att jag inte vill finnas mer, men vilken skada ställer det inte till för alla runtomkring. Så på något sätt orkar man ta sig vidare... Konstigt men sant.



Hoppas du lyckas vända dina tankar till positiva, för du betyder något för många runt dig. Du har väl gjort en del bra saker i ditt liv?!



Kolla in min nya header, vad tycks? ;0)



Kram på dig!

8 Therese:

skriven

Tänker på dig! Känner igen mig i en del av det du skriver, mobbning är rena h-vete. Hoppas att det löser sig för dig, skickar även över ett par varma styrke kramar!

9 Malin:

skriven

Jag har varit i samma situation; där man bara vill stänga ner, avsluta livet, somna och aldrig mer vakna igen (alldeles för många gånger)



MEN; det finns saker att leva för. Det finns saker värda att fortsätta existera för, om inte för sin egna skull så för andras. Livet är värt att levas, hur jävligt det än må vara <3

10 Smartare: Brim:

skriven

Livet är orättvist ibland. Tänk så här. Nu har du en man som älskar dig, ni tillsammans bygger upp ett fint liv med kärlek och trygghet. Jag önskar er all lycka till! Kram

11 Smartare: Brim:

skriven

Jag har alltid varit annorlunda, jo så jag har varit i liknande situationer. Alla är unika och därför är också alla händelser unika. Så känner igen mig men med rätt stöd kan man komma tillbaka till livet. =)) Kram

Kommentera här: