Hachiko - a dogs story



Den lilla valpen Hachiko tappar bort sin slutdestination när den skeppas till USA från Japan. Hans bur faller av bagagevagnen på en perrong i en onämnd småstad och efter lite irrande i mörkret stöter han på den mysige collegeproffesorn Parker Wilson. För både hund och människa är det kärlek vid första ögonkastet.

Det här hände i Japan på 1920-talet, inte exakt som i filmen men hunden, en Akita, satt verkligen i tio år och väntade...

En film som får mig att först bli lycklig och sen storgråta, sådan sorg i hjärtat mitt! När de slits isär... En film av Lasse Hallström...

Betyg: ♥♥♥♥♥ av ♥♥♥♥♥

Filmklipp:



Se den...
1 Nadja:

skriven

Ja den lät god. =) Varför just utan ägg? =) Den filmen är grymt bra. =)

2 Johanna:

skriven

Gör det, dem finns högst upp i menyn så slipper du leta :)



haha ja hade det gått och lägga över plugget på någon annan så gärna :)



3 Johanna:

skriven

Nej den har jag inte sett... :( är sämst på se film just nu :(

4 Nadja:

skriven

aha. trodde du kanske var allergisk. =) Ja sorgsen men ack så fin. =) Grät i slutet. =)

5 Nett:

skriven

Har sett den filmen och den är bara såå bra :)

6 Nadja:

skriven

oki det var en bit. =) trivs du i nya huset? =)

7 CärroBärro =P:

skriven

Okej hehe =) Men jag såg den inte på bio utan hemma =D Hihi. Jätte fina var dom ju! Bra klipp =D Kram

8 Johanna:

skriven

Ja får se när jag hinner se film igen :)

9 Martina:

skriven

hej vännen.



låter som en spännade film:)



sv: jo hon valde att titta ut tidigare hih:) de är bra här små trött och så svårt att hinna med allt men man försöker.



hur är de själv? hur går de med nya huset?



kram

10 Cajsa:

skriven

den va verkligen asbra! :D askul att träffa alla skådespelarna också! :D

11 Karolina:

skriven

Det där är verkligen en film som hamnar i måste se listan...

Tur att du bloggade om den, annars kanske man hade missat den.

12 Cajsa:

skriven

mormor och morfar är likadana. :P

13 Nett:

skriven

Jag har kunnat dricka efter operationen, men har som innan den alltid tagit det lugnt med alkoholen. :)

14 CärroBärro =P:

skriven

Den var jätte bra =D hehe. Jaa =) Tack gumman <3 <3

15 Martina:

skriven

hejsan!

jo jag hoppas också jag kan få igång amningen snart ska försöka tänker inte ge upp än.



jobbigt att du gått och blivit deppig:( hoppas du kan få prata av dig hos en kurator, så du kan få en del hjälp och stöttning-



sköt om dig vännen

kram

16 Tanna:

skriven

Hej ! Jag förstår att du är ledsen och bitter. Liver ÄR orättvist, finns ingen som helst rättvisa i att vissa ska behöva kämpa på j*vla mycket....Och det gör ont.... Kan inte annat än hoppas och hålla tummarna att nästa gång ska det gå bättre. Och känner likadant som du, hur dåligt man än mår, så gör en paus det värre. För bara veta att man inte gör nåt, när man kanske hade iaf haft en liten chans. Det gick inte för oss denna månad, testade negativt i tis. Så nu väntar vi bara på mens igen och sen sprutor. Fick äntligen papper från sjukhuset om att vi står i kö till IVF och hoppas vi kommer dit snart. Orkar inte vänta längre. Och jag som är äldre än dig, har jag tur så är jag bara 31 när vi får vårat första barn..... Men jag räknar med att vara 32 för att slippa blir så ledsen hela tiden....

KRAM !

17 Beatrice:

skriven

med mig är det bra :D åhhh vad kul :D

vad händer i helgen då?

18 Johanna:

skriven

tyvärr går det inte bra med banan :)

Kommentera här: