När som helst kommer läkaren min att ringa...

Hon är verkligen kompetent och empatisk, hon är den bästa läkaren jag någonsin stött på under mina år då jag vandrat läkare till läkare emellan. Utan att egentligen våga säga så mycket så förstår hon. Det kom till insikt någon gång under förra året eller året innan då hon skrev läkarintyget. Jag tänkte inte så mkt på det först.. utan bara lämnade in till Försäkringskassan, men senare läste jag ordentligt. Jag bröt ihop, då allt hon hade skrivit stämde. Jag visste egentligen att jag hade (har) dom problemen, men få det svart på vitt.. Usch..

Idag vågar jag tyvärr fortfarande inte "klaga" och ta upp allt..
Jag skulle behöva ta upp mina knän, min höft/bäcken, hur ont jag har i viloläge, nackvärken och yrseln som kommer emellanåt.. Hur ont jag får i benen när jag kör bil..

Men vågar ju inte.. här vågar jag skriva, men inte till henne. För jag ska få en bra och rättvis behandling.. Så är det ju viktigt att jag berättar allt för henne, så kanske jag kan få liiiiiiite bättre iaf, eller hur!?

Ingen som känner som jag?

Förr ville jag alltid ha fyra barn :o) Två av varje helst hehe.. Men ja.. det orkar jag inte med.. En klarar jag, det vet jag heeeelt till hundra, annars så skulle jag inte kämpa som en toka för en liten en.. Jag är ju inte dum i huvudet i alla fall.. Jag har bara förjäkla ont, men kämpar anamma o ger aldrig upp..
1 Nadja:

skriven

Tack. =) Jag är 163,5 cm lång sj? =)

2 Anonym:

skriven

Du är helt otroligt stark gumman! Jag vet att du skulle klara en bebis, det vet jag <3 Åh, jag hoppas så innerligt att det kan bli en i alla fall! Hade varit så otroligt roligt för er ju! Jag älskar dig hjärtat <3 Finns här om du behöver prata <3

3 Anonym:

skriven

Förstår det gumman =) Klart att jag inte är nervös, många goa kramar <3

4 Therese Persson:

skriven

Hej!



Nu var det ett tag sedan sist...

Känner igen mig alldeles för väl i din beskrivning av att inte berätta allt för läkaren (än om man hittat en vettig)! Kanske det kan bero delvis på all den dåliga erfarenheten man upplevt (när de inte trott på en osv.)? För mig måste det ta ett tag innan jag känner ett förtroende för läkaren och kan börja berättar lite mer om problemen, känner även att man inte vill vara till besvär och klaga. Så jag tror det kan vara en kombination av flera olika saker.

Vad roar du dig med nuförtiden, hittat något nytt intresse?

Sköt om dig!

KRAM/Therese

5 Beatrice:

skriven

nej speciellt inte för sin flickvän..

6 Nett:

skriven

Hoppas att det är något du tar upp med henne, för det låter som att du skulle behöva det.

7 Em:

skriven

Jaaaa :D MASSOR med sås ska det vara :D Blir ju torrt annars :)

Jag mår bra, hur mår du själv?

Vi ska inte lämna bort henne, har itne pratat om det iaf, skulle vi nu det så blir det bara tillfälligt då! :)

Kramar

8 Martina:

skriven

Hej vännen!



du är stark vännen, du kämpar på fast du har ont. Kan inte sätta mig in i sin situation men efter att ha följt din blogg och ditt kämpande så är du stark. Förstår att du inte vågar ta upp allt med din läkare men man kan behöva de som du själv skriver för att få en rättvis behandling/hjälp. skönt att hon verkligen lyssnar och att du känner förtroende för henne en bra läkare betyder mkt.



Hoppas de är bra med dig annars

kram

9 JD - Gastric Bypass opererad:

skriven

min helg var.. mja, helt okej typ :) din då?

10 ebbaho:

skriven

Oja och mysigt;)

11 Cajsa:

skriven

för att jag inte har råd. håller på och sparar till en bättre dcok.. :P

12 Lisa:

skriven

Du kanske kan skriva ner på ett papper det du vill ta upp och ge till läkaren. Då det kanske är lättare för dig än att säga det personligen om du har svårt för det.



Kram!

13 jessica:

skriven

låter jobbigt :S kommer de alltid att va så?

14 helena söder:

skriven

Hej! Hittade dig då jag sökte om min sjukdom Mfs. Tolkade att du och kanske hade detta med. Maila om du vill ha kontakt, själv känner jag mig ensam med denna diagnos. Mvh helena söder. Mail [email protected]

Kommentera här: