Ivf-försök nummer sex är nu över..

Och vi har inga embryon kvar i frysen då det var sista försöket på IVF 2 så frågade dom på kliniken om vi ville ha dom två sista embryon, givetvis :o)

Fina plus på stickan fick jag :o)

Dagen före testdagen





Ett test jag tog några dagar sedan då jag hade varit på första vaginala ultraljudet, då inte man kunde se något foster i vecka 6+5 behövde jag verkligen göra ett test till för att se hormoner o leva vidare på hoppet..



En vecka senare skulle jag på vaginalt ultraljud alltså i vecka 7+5, men inte då heller kunde man se ett foster eller tickande hjärta.. Så fick välja att vänta ut "graviditeten" och vad det innebär, eller Cytotec som ska sätta fart på missfallet eller skrapning.. så valde "medicinskt missfall"..

Tog första två tabletterna sex, sen tio och sedan vid två i eftermiddags, inte något har hänt ännu.. suck.. vill bara få ut allt..

Det är så jobbigt, så orättvist.. ett ivf-försök är inte så mkt, då var jag naiv o trodde vi skulle lyckas. Men icke. Vid fet (andra försöket) tänkte jag, det är ju bättre att göra en insättning vid naturlig cykel.. men det visade svagt posistivt innan testdagen men slutade i blödning igen.. Ny ivf-behandling o hopp igen, nya ägg o.s.v. tre ivf-försök är ju inte mkt heller tänkte jag.. om man lyckas.. Då 70% av alla par som gör ivf har blivit gravida då... men inte en tillstymelse av plus, fet ett på ivf 2, minust, fet två blev minus med, fet tre visade fint "Gravid 1-2", men slutade i tidigt missfall det med.. och nu fet fyra, två embryon.. inget foster, ofostrig graviditet eller något annat!?

Hursom.. det är inte rättvist någonstans...

Nu vill jag bara få ut allt...
1 Em:

skriven

Åh din stackare :( Hade jag kunnat trolla hade jag gjort dig gravid illa kvickt! Låter de där lite perverst/konstigt ) :D hihihih

Tack så mycket sötnos!

Hoppasa allt blir bra för er i slutändan, att ni får en liten SNART! <3

KRAMAR

2 Martina:

skriven

Hej vännen!

vad ledsen jag blir för er skull, nä världen är inte rättvis jämt tyvär:( Svårt att veta vad jag ska skriva, vet själv hur de är att få missfall men vet inte hur de känns när man förösker med ivf men kan tänka mig in i det. Hoppas du snart får ut allt och kan starta om igen.



sv: med mig är de bara bra:)



kram sköt om dig!

3 Johanna:

skriven

Nej vad tråkigt :/ Ni är värda och lyckas!

4 Maado:

skriven

Ja, någonstans mitt i det glada vimmlet la någon idiot något i min öl. Det är så mycket fel på människor!



Fy, jag kan inte ens ana smärtan av att få ett missfall än mindre om du fått flera stycken. Jag hoppas verkligen att det löser sig för er och att ni tillslut lyckas!

Mina tankar är mer er.

5 Maado:

skriven

Ja säg det. Jag är bara så jäkla glad att min pojkvän insåg att något inte stämde och hämtade mig illa kvickt.



Hur gör ni nu då, försöker igen eller?

6 Nadja:

skriven

Tack. =) Läste precis, usch vad trist. Livet är inte rättvist ibland. =( Hoppas du kryar på dig med en kram.

7 Martina:

skriven

sv: tyvär så är inte mediciner gratis, allt ska kosta. så även för barn. sen går inte jag på mediciner så har inte kommit upp i något högkostnadsskydd. men det stämmer de du skrev att de går under mig eller min mans högkostnadskydd men har man inte kommit upp i nått får man betala för de.

men jag gör allt för att Cornelia ska bli bra så de får kosta.



spännade med huset ser ut som ni har en del att göra med det ändå:) mysigt! inte långt kvar tills ni flyttar med andra ord känns de bra?



Hoppas du får en trevlig helg vännen

kram

8 Nett:

skriven

Uschdå.. Vad trist. Hoppas att ni inte ger upp.

9 Nadja:

skriven

Ja. det är bra att gråta. Vad har du sytt för gardiner? Vad det ditt sista försök? Önskar detsamma. =) kram

10 Johanna:

skriven

Tror inte du är född med otur, du har en underbar sambo och ni har köpt hus och sånt mysigt :)

11 Nett:

skriven

Kryddor kan dyka upp igen längre fram så du får hålla utkik.

12 caroline =):

skriven

Det är det värsta som finns att bara ligga och dega, men det har jag gjort. Sovit otroligt mycket idag, men jag behöver det, mår verkligen inte bra =/ Jobbigt!!! Hjärtat då! <3 Finner inga ord, livet är så orättvist det kan bli! =( <3

13 Johanna:

skriven

Ja, men det räknas som tur, för ni har haft tur som haft råd så ni kunnat tjäna ihop till det, inte alla som har den möjligheten :)

14 caroline =):

skriven

Nej, jag städade inte hjärtat, det får jag ta tag med i morgon! :) För jag har sovit hela dagen, är helt slut. Det är pencillinet som gör det, tror jag. =/ Men det är ju bra så man blir frisk! =) Åh, kan du inte lägga in bild på det sen?! =) Ps, vore roligt om du kom på mitt ljusparty gumman! Många goa kramar vännen <3

15 Angelica:

skriven

Näe,vilken resa ni gått igenom. Förstår att du är ledsen och vill att allt bara ska bli bättre nu.



sv:Tack så mycket!

16 Cajsa:

skriven

usch va jobbit...förstår dig gumman även om jag själv inte kan sätta in mig in i situationen på rätt sätt..

17 Ida:

skriven

Men huvva! Lider så med dig!



Känner igen dig sen något år tillbaks då vi var i samma vikttråd.



Kram

18 Tanna:

skriven

Nej men vännen då......Blir riktigt ledsen för din skull och har svårt att hålla tårarna borta.... Livet är orättvist, och jag skickar alla mina varmaste och bästa kramarna till Dig !

Kram

19 Cajsa:

skriven

höstlov.

20 Nadja:

skriven

oki så husligt. =) När flyttar ni till huset då? =) kram

21 Em:

skriven

Jaa usch de är det, det kan jag också känna ibland, ibland vill man inte tillbaka till verkligheten, de är bättre i sin egen lilla bubla.

Allt utom vinet lät gott :) Vitt ska de va :D

Åååh, ska bli sååå skoj att se hur det blir :D

De gör du rätt i som fan! Vi har inte gjort nåt, kollat film sen däcka gubben, jag har tradet..

Kramar

22 Amanda Rieem:

skriven

Kan du vara gullig att rösta på mig i en outfitTÄVLING? Länken till tävlingen finns i inlägget med fredagens outfit (under bilderna!)



Tack på förhand!

KRAM KRAM

23 Nadja:

skriven

Tack. =) Nä inget med glutenfritt tyvärr. =( Åhh men det är jue snart. =) Ja kort vill jag se. =) Vad ska du annars göra idag? =) kram

24 Martina:

skriven

Oj är dem medicinerna så dyra, ja inte är de billigt att leva inte! Hoppas 2011 blir erat år kommer hålla tummarna för er vännen!



låter som en mysig fredagskväll ni hade aldrig fel med sån mat. Man måste få gråta för de man förlorat, när man känner att känslorna och de kommit bort efter grått då kan man gå vidare, de är så de fungerar.



ha en mysig helg

kram

25 Amanda Rieem:

skriven

Jag tycker det värkar sjukt obehagligt... hur lång tid kan det ta? hämskt med missfall :(

26 Cajsa:

skriven

ahh ok, låter nice det! :D

27 Johanna:

skriven

okej, nej jag skulle aldrig göra sånt, men jag tycker inte det är kul och sladd och ha mig, var nästan med i en olycka när vi gjorde så, så aldrig mer. Inte ens på enskild väg.

28 Em:

skriven

Åååh, tack gullet <3

Jaa, hade vart sååå skönt att åka utomlands på vintern, synd att ALLT ska kosta så jävla mycket pengar :(

Aah, kan förstå de, jag hoppas på det bästa, som alltid :)

Jaa, skulle va skoj att träffa dig också, får blinka me mina två blå för Daniel så vi får en helg i GBG eller nåt (A) hahah :D

Kramar

29 FlizanLizan:

skriven

Hejsan



Äru sugen på en design så kostar bara mina designers 75 kr eller 100 :P

30 Caroline =):

skriven

Heej sötfia! =) Okej, ja det ser jag gärna fram emot att komma och kika på! =) Det är i morgon söndag klockan två :) Hoppas att vi ses! <3 Många goa kramar kära Katja <3

31 Angelica:

skriven

Ja,jag skulle vilja utrota förkylningar helt å hållet.

Om detta bara är början,då Casper inte ens går på dagis,då undrar jag hur tiden på dagis kommer att vara :/ iihhh!!



Japp,en hårig gummiboll :D

32 Vicki:

skriven

Hur har det gått och hur mår du? Blev det missfall denna gången? Såg så bra ut på stickan!



Ska ni göra ett nytt försök?



Trevlig kväll,Vicki

33 Nett:

skriven

Aha.. långväga flytt eller ?

34 Caroline =):

skriven

Okej, ja jag förstår :) Synd! Men ja klart att vi kan, lycka till med huset :D Kramar <3

35 Nadja:

skriven

Ja verkligen, den var grymt bra.



Ja jag behöver plastik kirugi. =) Hur mycket har du gått ner? Behövde du plastik kirugi? =) kram

36 Cajsa:

skriven

jo då...händer idag då?

37 Johanna:

skriven

Ja lite, så jag gör gärna inte sånt :) Men jag förstår det är kul, dte tyckte jag med innan det hände :)



Var gärna me di mina tävlingar :)

38 Martina:

skriven

Hejsan!



Idag ser de mycket bättre ut med hennes hand så de var nog så som läkaren sa men man blir ju orolig! Men skönt att de är så gott som borta nu:)



Hoppas att ni haft de bra ute i huset kommer ju bli kanon bra när ni är färdiga där ute:)



Hoppas helgen varit bra

kram

39 Nett:

skriven

Ja den var riktigt go, ett bra tips med creme fraiche, måste jag testa om det blir fler ggr.

40 FlizanLizan:

skriven

sv: hehe :P

allt bra? :)

41 Em:

skriven

Så fint det blev i huset :D kunde inte kommentera det inlägget :(

Vi gillar att göra det mesta, men jaa, de är skoj att festa lite ibland :)

Jo helgen har vart bra, haft skojskoj, själv då?

Nej den filmen har jag inte sett :)

Kramar

42 Angelica:

skriven

Går ej att kommentera i det sista inlägget spå jag skriver här:

Vad kul att ni börjar få ordning på hemmet :D

Jobbigt,men det tar sig..snart är ni helt klara så ni bara kan njuta!

43 Simoneh:

skriven

Hej, nu är jag tillbaks i bloggvärlden. Har kollat igenom din blogg, de jag missat! Ni har fått det riktigt fint i huset och fasiken va ledsamt att de inte funka med bebben! Inge kul alls, får hoppas de går bättre vid nästa försök. En liten kram skicaks till dig!

Kommentera här: