Torsdag - lördag...

Så var vi på kryssningen, jag och min älskling..

Torsdag - For mot Stockholm strax innan 11-tiden och bara några kilometer från hamnen så börjar bilen låta som faen, som en VW-bubbla.. Hm, avgasröret trodde Daniel, men det visade sig att ett tändstift hoppat ut ;o) Ajdå, så den gick bara på tre burkar, men löste sig snabbt.. Sen så sa jag vi skulle till "Frihamnsterminalen", men vi skulle egentligen till Stadsgården, Tegelvikshamn. Tokigt det kan bli och i fyra-rushen, men vi HANN :o)

På färjan blev det att vila en stund och plocka upp sakerna...

Klockan 20.00, blev det buffé med massa gott och efterätt och några glas gott vitt vin som jag köpte tre flaskor av hem och tre flaskor rött..

Fredag - Helsingfors, vi gick till Centrum från terminalen, 1,1 kilometer och runt omkring där, samt Stockmann, m.fl. SUPERBRA är att dom tar maestro, det gjorde dom inte förr vet jag utan mastercard eller VISA :o) Vi lunchade på stan, köpte med lite frukt till båten och gick hand i hand på stan - mys.. Men såååå fruktansvärt ont i bäcken och höfterna efter dom kilometrerna, trodde jag skulle dö på kuppen.. Usch då :o/

Bubbelbad och bastu - med ett gäng fulla finnar.. Min gubbe till karl var inte så smart o berättade om hockey m.m. och att jag höll på Finland o sa jag kan flytande finska.. Jag låtsades dum o inte kunde alls prata finska, förutom att jag fattade allt o.s.v. men.. ja, några var trevliga, en som satt kvar länge var jättetrevlig, men en annan var lite snuskig...

Fredagkväll - så åt vi på restaurangen, FoodGarden, för och efterättsbuffé och huvudrätten så valde jag "Lättrökt fjällöring med sikromssås", PREMIÄR, namnam och älsklingen min valde "Black & White".. blev vin här också :o) Inte lika gott som dagen innan..

Annars så handlade jag supersött set med bebiskläder där det står "Söpö" på.. gissa det ni ;o) Ska ha det när jag får bebis hihi.. Sen så köpte jag något sött till Selma.. och lite godis till mamma och Matti, samt Petri o Mikkan. Till oss själva, massor med vin och Daniel en fin whiskeyflaska och GODIS hihi!!

Kryssningen var jätteskön att komma iväg på..

Nu är vi fit-for-fight för sista IVF-försöket..
1 ella:

skriven

hyvää iltaa!gulligt med söpö på bebiskläderna=)godis brukar man köpa hem rätt mycket:D,men gott ju

måste åka jag med till våren..kusinerna tjatar ju med å vill jag ska dit.

ja nötcreme är riktigt gott=)

kram

2 Carro:

skriven

Så klart bäbisen kommer vara sööööt =)

Låter som ni haft det underbart på eran resa <3

Kram

3 Tanna:

skriven

Låter som ni haft det helt underbart ! Det är ni värda !

Ja dom har så gulliga babysaker på båten. Tänkte åka i vår och köpa söta mumin muggar och tallrikar.

Kram

4 Cajsa:

skriven

hehe nää, gick på affären och köpte det..xD

5 Carro:

skriven

Klart jag visste =)

Ska Danne spara Wiskeyn tills vi kommer ?? hehehe..skojja bara ...pözz påre gumman

6 Beatrice:

skriven

jo allt är okej :) sj då?

7 JD | 60 kg ska bort!:

skriven

vilken tur att ni kom iväg, och vad mysigt ni verkar haft det :D vill också!!

jag har haft fullt upp med packning och flytt hela helgen jag :O haha kram!

8 Johanna:

skriven

Tack så mycket..



lät som en trevlig kryssning!

9 Lii Nilsson:

skriven

Låter väldigt trevligt :) Ha det bäst!

10 ansepanse:

skriven

söpö :) det betyder ju sötnos :) ni verkar ha haft trevligt men du tog kanske ut dig alldeles genom att promenera så mycket

Sv: helgen har varit okey

kramar

11 Em:

skriven

Hej kexet!

Låter som en mysmysmyskryssning :)

Jo typiskt mig att smälta saker när du är iväg, du får inte åka iväg mer Katja!! :D haha

Jodå Maija är lugnare, NÅGRA nätter håller hon på ,men hon är ju katt så :)

Kramar i massor!

12 Fnulan:

skriven

Jasså du åker hellre iväg än bloggar åt mig?? Tsss trodde jag aldrg om dig ;)

Nä skoja, klart ni skulle! Samla kraft inför det som komma ska! Verkar som att det var en bra resa för er!

Puss och allt är bra här med!

13 Nadja:

skriven

ja det var mycket intressant. =) Fick många tips och ideer. =) Kommer fler tävlingar. =) Allt bra? =)

14 Martina:

skriven

Hej vännen!

låter som ni haft det riktigt mysigt aldrig fel att göra såna mysiga änentyr tillsammans:)



hihi ja tar inget på fel sätt, skriver du att du gilla outfiten så hih:) jag tycker själv de var rätt snygga kläder men de är ju lite vågat och att jag är blyg och aldrig trott jag skulle sätta på mig sånt men så vart de:)



Hoppas du får en bra start på veckan:)

kram

15 ella:

skriven

hm missade solsidan .senil hehe

hoppas din vecka startat bra kram=)

16 Caroline =):

skriven

Håller verkligen tummarna gumman! =) Ååh vilken awesome resa, låter som att ni har haft det super duper bra gummsan, hehe :) Ja, ni måste verkligen komma och kika, är verkligen super duper fint här! =) Japp, men självklart så ska man inte slåss i förhållanden, men småtjafsa ska man ;) hehe. Hm, jodå det är bara bra. Lite rörigt just nu och upp och ner, men det blir nog bra tidsnog. Hur mår du gumman? Många goa kramar från mig till söta tjejen <3

17 Caroline =):

skriven

Sovit gott har jag gjort, men morgonen var lite drastisk :/ Läs om den vettja. Kramar på dig goding <3

18 Nett:

skriven

Ja och du med läser jag :)

Kommentera här: