Undra om jag ibland tänker för mkt... (Snälla läs)

Idag har jag så ont.. det är ju upp och ner.. Det finns väldigt sällan hela dagar dom är smärtfria, förutom när jag varit gravid så har det varit TOPPEN! (Värker så i höger handled nu när jag skriver, usch)..

Mina tankar, är jag värd att ha ett barn när jag har ont.. Jag vet att jag klarar det, sen är vi ju två att ta hand om en bebis/barn.. Om jag inte kan jobba heltid, har jag rätt att bli mamma då? Måste man jobba heltid för att få "rätten" att få barn!? Orkar man ta hand om ett barn orkar man väl jobba? Så säger många..

I dagsläget känner jag att jag skulle max klara 25% och jag är överlycklig om jag skulle orkar 50%, alltså halvtid.. För meningen är väl inte att det ska vara som när jag jobbade några år sedan, jag jobbade mina knappa 75%, kom hem.. smärtor anamma, tog mediciner (då jag inte kunde ha medicinerna på jobbet, som påverkade mig).. åt lite käk, gick o la mig för jag hade så ont.. Då jobbade jag, åt och sov..

Jag önskar någon förstod, jag vill ju inte "bara" jobba.. jag vet det låter fel.. Jag ÄLSKAR att jobba, jag mådde så bra när jag fick "ge" vad jag kunde, som personlig assistent.. Trivdes så enormt med livet. Nu mår jag S K I T..

Känner spontant att jobba 25-50%, sen kanske efter jobbet inte ha så ont att jag måste ta medicin o sova.. för då har jag förhoppningsvis en bebis också som ska ha sin tid, min sambo, min familj och mina vänner, men ska jag jobba heltid, kan jag direkt ge upp tanken om livet, att orka ta hand om ett barn, träffa nära och kära och göra något mer öht. Då är det som att ge upp livet pga smärtor, pga jobbet!?

Förstår någon öht hur jag menar!?
1 ella:

skriven

nä jobba d du klarar av ,livet e kort synd man måste jobba så mycket(dom som gör d)klart du är värd ett barn <3

kram!!

2 ella:

skriven

tycker ej du ska få dåligt samvete=)

käkade lite pizza förut som fanns kvar orkar ej laga nått;)blir lite hallonkräm å rosta lite mackor snart.=)ni då?

3 Karolina:

skriven

Vet hur det är när smärtan sätter stopp. Det är klart att man inte ska jobba sig till dötts bara, man måste ha lite av det goda i livet också...

Åh varför skulle inte ni ha barn... det är som du säger, ni är två som ska dela på omvårdnanden om erat framtida barn. En del dagar kanske du inte klarar allt, men då finns juh han där att stötta och hjälpa...

Så skit i alla dom som säger att om man inte kan jobba ska man inte ha barn eller dom som säger att man inte ska ha barn för att man är sjuk...

Det är ditt beslut ingen annans... Lycka till med allt...

4 Em:

skriven

Fy vad det låter tråkigt :( Tycker absolut att du är värd ett barn, du hade blivit en underbar mamma!



Uppgiften handlar om "Estetik", vi ska beskriva två verksamheter (tex. bibliotek, apotek, vårdcentral) med bla. hur personalen bemmöter en, sittplatser, ljus osv. Vi ska också beskriva en plats vi tycker är vacker :) Så det borde inte va allt för svårt att göra, jag får knalla ner till apoteket och bibblan eller något :D haha

Vi har kanske ca 5 tvättstugor och alla har vars ett torkrum. Det vi använder är det största, vi har testat de små.. icke bra de heller :(

Massa Kramar <3

5 Carro:

skriven

Jag vet hur du menar..

Jag har jobbat heltid ,jag har barn & jag är sjuk.

Att ha barn är att ha jobb heltid MEN på ett annat sätt, ibland lättare ibland jobbigare.

MEN att vara SJUK är värre än ett heltids jobb,då har man fullt upp & får betala ett pris en sjuk eg.inte har råd med,både ekonomiskt & psykiskt & fysiskt.



Jag tycker inte du tänker för mycket MEN däremot oroar du dej för mycket ,ibland.

Men jag förstår dej,"ingen rök utan eld som man säger"

Jag vet också hur du mår & du skulle högst jobba ex.25% eller va på rehab eller ngt liknande.

Jag tycker att du skulle få göra ngt då du känner att du orkar & kan & Thats It!!!



Kramar i massor från Norr

6 Therese:

skriven

Förstår precis hur du menar, klurar på samma dilemma själv.

Adressen till hemsidan är www.tessanstryck.se. Precis :-)

Visst är det svårt att veta vilken gräns kroppen har för dagen, det är fruktansvärt lätt att d blir för mkt.

Tack, detsamma!

Varma kramar

7 Fnulan:

skriven

Jag hoppas verkligen att du slipper dina smärtor snart! Och blir du gravid är inte dina tabletter dom bästa :(

Men du... ingen kan säga till dig vad som är rätt och fel! Ingen kan säga till dig att du inte kan vara en mamma, det är du själv som sätter dom grillerna i huvet! Och det är ju dumt! Visst kan du bli mamma, men på ditt speciella sätt.

Min sambo lever med ett handikapp och Mira får från starten lära sig att anpassa sig efter det. Barn är smarta!

DU ska se att det faktiskt går, kan min sambo kan du! Jag lovar! Och all den kärlek ett barn ger är nog det bästa smärtstillandet i världen!

Så sluta sätta fälleben (skånska igen ;)) för dig själv och gör det du tror på!!!

8 ansepanse:

skriven

jag förstår precis ditt resonemang och håller med dig, visst har du rätt att ha barn även om du inte orkar jobba mer än kanske 25 %, förresten har du rätt att ha barn även om du inte skulle kunna jobba alls

Sv: jag ska nog kolla på annorlunda familjer ikväll :)

kramar

9 Martina:

skriven

Hej tjejen!

klart du är värd att få ett barn, de är nått värdefullt och hur ont man än har så klarar man nog alltid att ta hand om ett litet knyutte och ni är ju 2.

förstår att du vill jobba men va kan man göra om man inte mår något bra du förösker ju redan göra så gott du kan, du verkar ha viljan men kroppen säger ifrån.



sv: haha vi är igentligen inte så kräsna;P men vill gärna ha ett hus som man inte behöver göra saker med på en gång för tapetsera och måla kan mna ju göra allt eftersom men att man måste bytta ut en massa för att förhindra rött mögel är inte de man vill börja med när man köpt hus när man slängt ut en hel del i lån osv. men men vi får se hur vi gör, man tjänar inte så bra när man går på föräldrapening heller.



Hoppas du haft en bra helg annars.

kram

10 Johanna:

skriven

Klart du är värd ett barn fast du har smärtor!!! :)

11 Cajsa:

skriven

du skulle behöva göra som jag. sortera dina tankar och ta bort de negativa tankarna och formulera det till något positivt. lättare sagt än gjort.



sv. jo helt ok.

12 Cajsa:

skriven

jo men gör det! det kan behövas ibland. det blev bara värre och värre när jag slutade gå till min kurator så nu när jag går ingen är det bättre. :)

13 Fnulan:

skriven

Men tack sötnos! Skriver från hjärtat ;)

Ja jag jobbar med människor, jag har jobbat som arbetsledare många år för personliga assistenter, men inte som kurator. Alla säger att jag borde göra det :S men jag skulle kunna tänka mig psykolog, men vem f*n kommer in på den utbildningen????

14 Cajsa:

skriven

hehe ja..xD det va dock inte skönt idag eftersom att jag är så stel men jaja.. :P hehe..xD

15 Johanna:

skriven

klart du kan sno den om ingen utmanar dig....

16 Anonym:

skriven

TACK vad fin du e!!! Nu flyger jag lite ;)

17 Fnulan:

skriven

de va jag.....

18 ansepanse:

skriven

Sv: nej, jag tittat inte på halv åtta hos mig, är det nå't bra eller, pengar är inte allt,precis som du säger, har man bara så att man klarar sig så

kramar

19 Em:

skriven

Jo det var gott :)

Jag använder nog ingen metod alls, men har ju testat LCHF, men klara de inte alls :/ Men man kan ju göra så lite ibland ju :D Så försöker jag träna så mycket som möjligt, ska träna imorn, onsdag och söndag :) hihih.

Joo, tyvärr är det så, men inte mycket att göra nåt åt tyvärr :(

Jo, jag tycker också den är okej, man får använda sitt eget huvud istället för bok :D

Jo vi älskar nya bilen :)

Så lite så gumman, jag vet att du hade blitt en underbar mamma & Daniel säkert en underbar pappa:) Ni kan ju adoptera mig lite ? :D Hehe nee, usch jag är trött..

Massa kramar

20 Johanna:

skriven

Ja jag har jobbat 1 vecka och trivs kanonbra! :)

21 Lisa:

skriven

Självklart ska du jobba det du kan och orkar...



Och man är då inte mindre värd att få barn bara för att man ej jobbar heltid eller kanske inte ens jobbar alls. Det är ju inget som säger att man måste jobba om man inte vill/kan.



Du är värd att få bli mamma, precis som alla andra som önskar det. Det är bara du som kan bestämma över ditt liv, glöm inte det!



Kram!

22 JD | 60 kg ska bort!:

skriven

klart du klarar av en bebis fast du inte kan jobba helt, du kommer bli en jätte bra mamma, det vet jag! :)



tack för ditt inlägg, men jag tycker du borde göra listan i din egen blogg, så alla får läsa :D

Kram

23 Nadja:

skriven

Titta in idag kl 12 så startar en tävling! =)



Kram

24 Lisa:

skriven

Ska jag byta gardiner som i att få igång förlossningen eller tycker du att jag har fula gardiner uppe? ;0) 'flinar'

25 ella:

skriven

godmorgon hoppas du sovit gott å mår bra idag=)

26 Nett:

skriven

Ett barn är man ju värd även om man inte orkar arbeta 100 %.



Har oxå hört detta om komplikationer på armplastik, men för mig var det nog den minst smärtsamma och den bästa av dem. Träna bort är ju omöjlighet om det bara är skinn som hänger.

27 ella:

skriven

såg en fråga nu du frågat nåra dar sen hehe.nä jag har PL2,sugen på nått nyare men dyrt;)spelar ej så ofta häller

gett bort spelen till syrrans killar förut

ska nog ta hem mitt gamla nintendo64 från dom ;)d är kul me dom gamla

28 Tanna:

skriven

Klart du är VÄRD att få barn ! Det handlar ju inte om hur många procent man orkar jobba, det är du som vet vilken mamma du skulle vara. Oavsett jobb eller inte. Fortsätt att kämpa med bebisverkstad. Släpp dom andra tankarna.

Kram

29 Caroline =):

skriven

Oj, mycket tankar och känslor gumman. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Bara att du vet själv hur mycket du orkar! :) <3 Hehe. Japp, jag hinner plugga och jobba samtidigt, lite extra cash! =D Love it! :) Japp, vi bodde i lägenheten över denna som vi ska flytta till idag =D Vi ska packa och flytta grejer idag, super nice! :D Så glad att jag har körkort för då har ju älsklingen sin jobbarbil som är extremt stor och kör grejer i och jag har våran, så det är awesome! :D Stå på dig gumman, många goa kramar hjärtat <3

30 Caroline =):

skriven



Glöm inte att vara med i min tävling som startar klockan 19:00 idag och håller på tills fredagen den 28! =)

31 Vicki:

skriven

Det är väl klart att man kan skaffa en bebis även om man har värk om du känner att du vill det själv. Är det någon som har sagt något annat?



Vad är det för värk du har eftersom du har ont varje dag?



Kan du bara jobba 25% och kan vara sjukskriven resten är ju det jätte bra.



Så spännande att det är saker på gång v8. Du får berätta för mig hur det går!!



Jo då jag tycker det går bra efter operationen. Är väl en aningens trögt nu för jag tycker inte det händer mycket med vikten. Fast jag har väl en stillperiod nu de sa att processen håller i gång hela första året så då får man räkna med nedgång.



Gick du ner under första året?

Fick du någon plastikoperation i din process?



Jag har mycket skinn på buk,bröst och armar. Har börjat på styrketräning för att se om skinnet kan dra i hop sig på armarna.



Ha det bra,Vicki

32 Martina:

skriven

Hej hjärtat.

Hoppas allt är bra med dig och att veckan är bra.

kram

33 ella:

skriven

hoppas allt e bra med dig:)?

34 Fnulan:

skriven

Hohooo hur är det med dig?????

35 Beatrice:

skriven

hej sööt nos :D hur mår du nu för tiden ? :D kram

36 Fnulan:

skriven

Hur är det vännen.... blir så orolig när du tystnar....

Kommentera här: