Himla dålig på att blogga...

nu för tiden och att kommentera andras bloggar. Men läser dem ofta på mobilen så därav orkar jag inte kommentera..

I morse kom det liiiite åska, men det hade behövts bryta loss ordentligt så det rensar upp luften litegrann, det blir så skönt ute sen. Tkr det är jobbigt när det blir så kvalmigt.. Är dock åskrädd även om jag tkr "Blixtar och dunder, magiska under" är magiskt och vackert..

Om knappt en timme bär det av mot Skövde, ska träffa arbetsförmedlingen, sen bär det av till Antenatalmottagningen för fosterdiagnostik (rutinultraljud). Kände lilla hjärtat vårt sparka försiktig igår igen, längre upp en vanligt. Mysigt.. Läste även i en gravidtidning igår kväll. Då går mkt tankar om uppfostran. Givet är att h*n inte ska sova i vår säng utan sin egen, då PSD (plöstlig spädbarnsdöd) ökar fram till ettårsålder.. När bebisen ska sova? Skulle aldrig ge mig in på Anna Wahlgrens metoder iaf, låter "brutalt".. Bästa metoden verkade att låta bebisen ligga ett tag, även om h*n är ledsen, gå in efter fem minuter. Låta barnet veta du är där, men inte prata med honom/henne. Sen så var femte minut tills bebisen somnat.. Jag förstår verkligen tanken att inte lyfta upp..

Undra hur det blir sen när bebisen kommer? :O) Ja, sova i säng kommer jag inte rubba på, men gosa på morgonen, ja tack hihi..

Alla uppfostrar sina barn precis som dom vill, du som du vill och jag som jag vill.. eller ja vi som vi vill heter det ju hihi.. Man gör ju alltid det som är bäst för sitt eget barn..

Ska väl bära ut lite skit till bilen och sen ta en dusch och sen är dags att åka..

Bjuder på en fin magbild från Karlsborg - Nationaldagsfirandet, med Vättern som bakgrund..

1 Dita:

skriven

Ville bara säga grattis och lycka till!



Sen det där med att inte sova i samma säng utan att bebisen ska sova i sin egen..............så sa vi också, men våran lille skrutt vägrade man ändrar sig ganska fort kan jag säga.......prio blir att få sova! :) men det har gått hur bra som helst ändå :)

2 Sofia:

skriven

Bebisen ska inte sova i er säng alls? Bara i sin egen från starten?

Fin magbild :)

Kommentera här: