Det är inte kul att vara rädd.. & få panik (ångest)...

Jag blev så rädd igår, tänk om jag inte kommer att se (synrubbningar, ser suddigt) bättre, har det bara blivit sämre syn så helt plötsligt? Då jag samtidigt fått ännu mer ont i kroppen, ryggen, diskbråcket i nacken m.m... Är detta ett eländigt skov, är det en sämre period? Kommer smärtorna i mitt liv bli bättre en dag? Muskel- och nervryckningar, det har jag fått med.. de i armar och ben gör inte ont, men sitter jag och får det i ryggen & nacken så känns det..

Jag fick sån panik igår, att det brast för mig, jag blev så rädd att bli ensam här ute i skogen med Jasmine.. det är ju inte så det ska vara.. Så kommer det dock aldrig bli. Jasmine (och min make) betyder allt för mig, så jag skulle aldrig tillåta att det skulle bli så.. Jag kommer att göra allt för min älskade dotter ♥

Förstår bara inte hur det kunde bli så här jobbigt.. två veckor i helvetet känns det som, det booooorde ju vända nu!! Jag vill ju komma iväg till fc & babycaféet, babysim.. Jag ska köpa busskort så snart snön försvunnit så får jag åka buss isf, har för mig det går låggolvsbussar härifrån....

Att ta hand om Jasmine:
Hon är ju ännu inte så tung, så jag försöker hela tiden tänka på hur jag ska lyfta henne, då jag ska lyfta och bära på henne länge så är det jätteviktigt, även om det är svårt. Men bära på båda sidorna, så jag inte blir mer snedbelastad m.m.

Rutiner:
Jag är en människa som gillar rutiner, förr gällde det städning också, då jag städade maniskt, men idag prioriterar jag annorlunda, fast jag har ett rent hem. På morgonen får Jasmine "morgontvätt" och vädra nertill efter att ha haft blöja hela natten förstås. Hon gillar att vara nakenfis hihi. På morgonen får hon också rapsolja i ersättningen för att hålla magen i trim & så får hon d-droppar.
Sen försöker vi gymma lite varje dag, ligga på magen för att navelbråcket ska gå in, sitta, stå, hon får dra upp sig när jag håller i händerna, vilar med henne på dagarna, hon ligger på mitt bröst, min mage m.m.
Kvällsrutinerna, tja du, de är slappa ff, men innan hon äter på kvällen så brukar hon få vara nakenfis en stund också, för att lufta. Lufta i massor är bra så håller hon sig "fin" nertill.. Vi byter om till pyjamas och har lite kvällsprat.. sen får hon äta kvällsmat..
När hon börjar bli mer regelbunden, med att äta ersättning, puréer, sömnrytm så är det lättare att börja forma vardagen hihi..

Denna söta dräkt fick jag av min kusin Selma och hennes familj i julklapp ♥

1 Angelica:

skriven

Kika gärna in i min blogg och var med i tävlingen där du kan vinna en valfri vara från Evas underkläder.

Kommentera här: