Energi & ork.. och om ni inte orkar läsa så behöver ni inte kommentera heller...

Värken, orken, energin...
Det råder det stor brist på här hemma.. Jag är lycklig och mår bra psykiskt, mycket bättre nu och depressionen har lagt sig.. Men värken i kroppen är väääääldigt jobbig och ledvärken(?), när det känns som att jag ska brinna upp inifrån och ut, då gör det sååå ont, sådan värk. Obeskrivbar och svår att förstå om man inte haft det själv. När jag har så ont blir jag ledsen och deprimerad och tänker negativt..

Framtiden inom kort...
Sen när läkarna på vårdcentralen inte verkar lyssna. Innan hade jag en bra läkare som slutade, tror han ska bli barnläkare nu i stället.. Hursom så skrev de ut medicin, en medicin, som är en behovsmedicin som bara kommer att räcka en vecka, så då snålar jag, o för att jag måste snåla så har jag massa ont. Den andra medicinen kommer att räcka en månad. Den kostar cirka 650:- och jag känner inte att den ens hjälper. Sen ska jag ha andra mediciner på några hundringar till, billigt är det inte.. Det är 4-5 månaders väntetid till smärtkliniken, men förmodligen skulle jag få komma lite tidigare, då jag har träffat Mats där nnan. Sen ska jag få komma till Ortopeden, KSS, men de vill ha en ny röntgen först. Det känns iofs bra eftersom det var över fem år sedan jag gjorde mrt. Hoppas jag får på knäna också nu.. Men så allt tar sin tid. Tid till mrt är ganska lång här runt omkring i Skaraborg. Har ju tidigare åkt till Sabbatsberg och fått komma in på tre veckor, men just nu har jag varken ork eller råd..

När jag har ont & blir ledsen...
Även om jag vet att vi ska bygga ut en dag så är det mest det jag tänker på, tänk om jag hade haft lite större nu när jag inte orkar gå ut, då kunde jag gått hemma och pysslat. Vi hade haft vårt film- & tvspelsrum, min syhörna, kunde gjort lite smått inne.. Längtar så! Skulle få mig att må så mkt bättre. Ja, kunna gå inne o pyssla sådana dagar. Nu i sådana dagar så mår jag så tråkigt, är så ledsen inombord.. Vill kunna ha plats att bjuda hem någon av de få vänner jag har på middagar i den större matplatsen, ha spelkvällar m.m. Jag önskar vi hade haft råd att bygga ut i år och fått större till hösten... Snyft!! Men det kmr..

Men det gäller att se framåt & positivt...
Ja, blicka framåt och positivt... Kommande operation(bukplastiken), hjälp från röntgen, smärtklinik & ortoped. Utbyggnation. Inredning vilket jag älskar. Får då min syhörna, vårt spelrum här inne & spelkvällar med goda vänner. Tvrum m bäddsoffa för gäster. Det bästa inreda Jasmines barnrum ♥ SY egna gardiner o kuddar.. Vårt sovrum ned elevatorsängar. Bli skuldfri samtidigt...

Snart börja ge pureér till nuttan..

Sen har jag ju familj, få vänner, nära & kära..

Jag har hyffsade & fungerande prylar som inte är top of the line men som jag är glad över o ha. Notebooken, mobilen, kameran, videokameran, symaskinen, tv o älskade Volvon m.m. Ja sånt som man lätt tar för givet..

Har pengar till hem, hus, mat m.m.


MEN, det är sån tur att jag fick lyckan att få en familj <3 Då orkar jag kliva upp och leva och le.. Bilderna nedanför kommer förklara allt!!

Texterna under bilderna ger en liten beskrivning..




Jasmine gillar Alfons som brukar att hålla nappen åt henne på nätterna :O) Alfons fick hon av "moster" Karin, när hon tappar nappen så tuggar hon på Alfons huvud hihi...



Babymma är skoj :O)



Skoj :O)



Ligga på magen är också skoj när jag lyckas snurra runt från mage till rygg..



Älskar Jasmines små, men ändå "stora" händer och fingrar, så greppvänliga, mysiga, varma och lena...



När Jasmine ligger på rygg och man tar tag i hennes händer eller, tja hon tar ju vårt finger i hennes händer så försöker hon lyfta upp huvudet, hon vill att vi ska dra upp henne så hon får sitta upp.. Och när hon kommer upp ler hon i massor och börjar prata.. Wieee så skoj det är!!



Alfons han är bra å ha han hihi...



En riiiiktig goding är den dära tösabiten min..



Tur Jasmine sover mycket fortfarande, då passar mamma på att vila mycket hon med. MAmma trodde aldrig att hon skulle kunna ta det så här lungt när bebis kommit ur livmodern. Trodde jag skulle vara den jag alltid varit. Städa, städa o städa människan. Men nu när jag varit så pass "sjuk" också så har jag valt att prioritera annorlunda.. :O)



Denna mysdress och lila bodyn med en rosa elefant på fick jag av gammelmormor Tuulikki och jag tkr den var jättegossig..



Pyjamasmys <3



Man kan inte alltid vara på humör hihi.. ;O) Typ, mamma jag vill inte vara med på Dagens Outfit-bild, jag vill ääääääta nuuuuu.. Jasmine är annars en "lätt" bebis, hon är "jättesnäll" om man kan säga så och är tydlig med sitt "språk" och visar väl vad hon vill!!! Hon är sååå duktig nutta!!



Kääärlek <3



Masssor med kärlek, älskade Jasmine Nellie Kokkonen..



Happyface <3



Selma, min kusin...

Dagens outfit, dressen är i från min goa, varma, söta och omtänksamma kusin Selma, tkr massor om denna dress och om min kusin Selma. När jag är ledsen och har tappat nappen så kommer hon med ocn ska stoppa in den i min mun. Min kusin är nästan 1 1/2 äldre än mig! När mamma Katja byter blöja så kommer Selma och ger blöjan och vill hjälpa till. På nyårsafton ville min snälla kusin ge mig en godis, men jag är lite för liten för sånt ännu. När Selma har hälsat på hos mig, så får jag en puss av henne. Jag älskar min kusin i massor. När vi har byggt ut här då vill jag att min kusin ska komma och sova över och leka med mig! Jag vill också sova över hos min kusin och leka med henne, i hennes rum.. Jag hoppas vi kommer att leka massor med varann när vi växer upp!!



Min stora älskling köpte hyllor (från Ikea, lack, vita) till mig, innan satt där gröna hyllor som vi hade från Kymbo-tiden. Jag har sparat de gröna hyllorna, för jag tkr de kommer bli häftiga i Jasmines rum i framtiden! Och sen när hon blir äldre är det lätt att byta till annan färg när konsollerna ändå sitter uppe ;O) (Vi bytte ju bara själva hyllan nu & inte konsollerna)



I sommar ska vi måla köksluckorna vita och leta efter knoppar i gjutjärn, svarta, det tror jag kommer bli snyggt. I framtiden ska vi byta kök också, men det funkar ett tag till. Kök är inte heller billigt och definitivt inte prio nummer ett, utan det är utbyggnationen..



Mums så gott det är med hemmagjord ärtsoppa, gjort på 500 gram ärtor, som stått i vatten över natten. Ett baconpaket och ca 400 gram nötfärs. Salt, peppar, timjan och mejram.. Mumma så gott det är.. Köpeärtsoppa kan man slänga i väggen.. Blä ;O)



Hemmagjord pizzasallad.. äts nu till målen i stället för potatis, ris och pasta. Jag måste gå ner ca 10 kilo till, till hösten, då jag ska göra min buklpastik! Det är graviditetskilon jag har kvar. Jag har på en månad gått ner 2,7 kilo, vilket jag tycker är rätt bra med tanke på att jag inte kan motionera alla dagar pga värk. Just nu är det också väääldigt kallt ute och det påverkar min hälsa mycket.. Hoppas snön håller sig kvar, men att det blir mildare, sen får det gärna se ut så ett tag, men sen kan våren o värmen få komma.. Även om jag inte gillar när det blir för varmt!!


Hur som så, är jag världens lyckligaste mamma till världens finaste dotter Jasmine, älskar henne och min make såååå himla mycket!! Hoppas det finns någon som verkligen fortfarande orkar läsa!!

Ni får gärna logga in hos: TRASDOCKAN och hjälpa henne.. Hon har det så tufft!! ♥
1 Milaela-Mamma till selma:):

skriven

hon är så söt lilla jasmine:) tror selma längtar tills hon kan krypa sitta o komma efter selma o att dom kan leka ihop:) får ses snart så dom små får träffas:) hoppas du får bra medecin som hjälper snart så du kan må mycket bättre:) kramar ta hand om er<3

2 ansepanse:

skriven

skönt att du mår bättre psykiskt men det är så ledsamt att du ska ha så ont, stackars dig vännen, jättefina bilder du visar på lilla Jasmine som allt är lik sin fina mamma ♥

sänder dig en massa kramar och önskar så att du skulle få känna dig bättre

3 Johanna:

skriven

Hoppas du mår bättre i din värk snart

4 ansepanse:

skriven

Sv: jag älskar också alla möjliga sorters soppor, mammas köttsoppa är en favorit :)

önskar dig och de dina en fin helg också

kramar ♥

5 Nett:

skriven

Så fin hon är...

Hoppas att du snart skall få hjälp med värken och få komma till bukt med den. Trevlig helg på er, här blir det jobb för min del. Kram

6 Nadja:

skriven

Vilka underbara bilder. =)

Undrar om man kan få receptet på pizza salladen? =)



Jo det är bättre men som du skriver så går det upp och ner. =( Hur mår du själv? =)



Så hur bor du nu för tiden? =) kram

7 Angelica:

skriven

Härligt inlägg. Hon har blivit så stor er tjej <3



sv:Filmen var läskig, men inte så läskig som jag trodde att den skulle vara.

8 Mia (aurora79):

skriven

Härligt ändå att du kan se positivt på livet trots all smärta du har i kroppen. Hoppas innerligt att du fort ska få en bra medicin som hjälper bättre!

Jasmine är så söt och fin! Och väldigt lik dig! =)

Kram på er!

9 Tanna:

skriven

Vad skönt att eran tös är en snäll liten tjej !

Jax blir ett år den 22 maj. Eller egentligen blir han 10 månader då....



Kram

10 Sabina:

skriven

Du är verkligen en sån otroligt stark kvinna..beundrar dejj verkligen..

11 Therese:

skriven

Ja du, man ska vara frisk för att vara sjuk. Och inte är det billigt heller, som så många verka tror. Jag hoppas att du tar upp med läkaren om det där med "intervaller" istället för att du måste ringa in en gång i vecken...

Vilken sötnos på bilderna, ser dock att hon saknar Nické Nyfiken ;-) En härlig liten apa skulle hon ha haft.

Sköt om er.

Kram Therese (http://www.hemmetsjournal.se/therese850710/blogg)

12 Cajsa:

skriven

hejsan söt! :D länge sen!

Kommentera här: