Snart är det helg igen...

Hejsan på er, tja ni är väl ett par läsare kvar…

NEGATIVA TANKAR: (Är till för att vända dem till positiva)
Just nu använder jag bloggen som dagbok. Det är fruktansvärd tuff period, ALLT jag gör, gör så ont, tårarna kommer hur lätt som helst. Tragiska är att när jag har såhär ont så tänker jag negativt. Jag ångrar aldrig att jag fick världens största gåva Jasmine, men borde jag verkligen skaffat barn, det är tyvärr en tanke som kommer upp?

Jag är en jättebra mamma, jag tar hand om min dotter, jag byter blöjor, matar henne, gosar, pussar, kelar, myser, leker och aktiverar henne. Min dotter kunde inte fått en bättre mamma än mig och inte en bättre pappa än Daniel.. Men som sagt allt gör så ont..

Jag har kört bil en gång på, hm.. en månad kanske? Jag ser så suddigt, undrar om det är pga värken, då det bara kom helt plötsligt när detta skov kom..  Och vi bor här, ja jag får köpa mig ett busskort, hoppas våren kommer snart hihi..

TORSDAGEN:
Vi var uppe på Gräddhyllan & tog en kaffe med(Jasmines)morbror Simon..

Vi var på mvc idag, jag och min lilla familj, fruktansvärd ledvärk och jag ”brann” inombords och ut och röd i ansiktet.. Men jag fick skratta och prata och det var jättekul att träffa dem och alla söta bebisar. Från att ha haft social fobi och fortfarande ha väldigt dålig självkänsla så avslutade jag med denna fras till gruppen, innan vi gick: Vi kanske skulle gå ut och äta någon gång? Då växer självkänslan med respons.

Vi var en grupp på fem par, bebisarna var tre flickor, Jasmine, Linnea och Nora och två pojkar, Oliver och Willam. Jättefina namn och supersöta godingar..

NAMNGIVNINGEN & 30-ÅRSFIRANDET: (Planeringen)

Idag anlände inbjudningskort till nära & kära, vi har fått några som tackat ja och det känns jätteskoj, blir så glad. Ska pyssla ihop lite frågor till frågesporten nu. Sen ett litet häfte där jag tänkte vi ska sjunga för Jasmine, ”Tryggare kan ingen vara” och sen ska jag skriva en dikt till henne, sen "presentera" faddrarna.. Jag vill göra denna dag minnesvärd och hoppas någon vill ta hand om vår videokamera och filma..

Vi önskar(Jasmine & Daniel)oss inga presenter och vi bor på 42 kvadratmeter.. Men alltid finns det någon som vill köpa.. men det är inte vad denna dag handlar om. Det handlar om att umgås, giva Jasmine sitt namn, läsa en dikt eller två, sjunga litegrann, "presentera" faddrarna. Hålla lite tal m.m.

Men OM:
Till Jasmine:
* Bidrag till att Jasmine kan få gå på Babysim på Arenan, då hon älskar att bada.
* Kläder storlek 74.
I leksaksväg har hon allt tills hon är ett år och det är fullt.. ;O)
Till Daniel:
* Upplevelse.
* Presentkort på komplett.se
* Någon god vinflaska.
* Han är en KRÄSEN Whiskeydrickare och dricker endas Single-malter så ;O)

Tjötat på vårdcentralen idag som INTE hade skickat remiss till röntgen ännu så jag kommer ringa dem imorgon igen för att se om de har gått iväg.. Kommer ringa varje dag!!!

Nu blev detta inlägg lite lulligt men massa kramar till er allihop..

1 eds:

skriven

Mycke tankar får man,i mellan åt.Hitta din blogg hoss eds livet.Ha en fin kväll,söt liten bebis :)

2 eds:

skriven

Hitta dig i goa carros blogg,ha en trevlig helg :)

3 Angelica:

skriven

Jasså , ni har så mycket inplanerat! Men kanske ska du varamed och prova lyckan ;)

Är det du som fyller 30 eller mannen?



I helgen funderar vi på att åka birka båten eller kanske besöka gustavsvik :)

4 Cajsa:

skriven

jo mamma och pappa kommer hem till mig i helgen. själv?

5 Mia (aurora79):

skriven

Du, har du läst dikten jag har i min blogg? tycker den är så fin och passande för föräldrar i vår situation! Kanske kan passa på er namngivning oxå?

6 Jennifer:

skriven

Du är säkert världens bästa mamma åt din dotter :) alla har man svackor. Sköt om dig kram

Kommentera här: