Postivt tänkande..

Tyvärr har jag alltid varit en människa som tänkt mycket negativt, men jag kämpar! Sen på senare år när jag haft ont, behövt göra ivf, mista min far m.m. så har det blivit ännu mer negativt tänkande..

Men det gäller att försöka tänka om liksom..

Det positiva...

  • Jag har fått min älskade och otroligt efterlängtade dotter Jasmine
  • Är fru till min underbara make Daniel
  • Familjen
  • Några få vänner, som försöker förstå
  • En bra (ny) läkare som lyssnar och försöker
  • Arbetsförmedlingen som stöttar mig till 100%
  • Försäkringskassan som också stöttar mig till 100%
  • Körkortet jag tog snart två år sedan (12.06.16)
  • Volvo 945:an min, med baslåda
  • Datorn, mobiltelefonen & kameran (inga värstinggrejer, men ändså saker jag inte skulle klara mig utan)
  • Perfekt läge på boendet, boendet i sig är inte idag perfekt. Men det är ju ett framtidsprojekt och en dag kommer vi få det som vi vill ha det...
  • Jag har tillräckligt med pengar för att ha mat på bordet
  • Jag har fortfarande gått ner över 70 kilo, även om jag nu har några graviditetskilon kvar att gå ner, men det är på sikt!

 

Läkaren ringde igår och skrev ut samma medicin, plåstret Norspan, men höjde dosen från 5 mg till 20 mg så nu hoppas jag att den ska fungera.. Samt Oxynorm, som är ett snabbverkande morfin..

Att jag har ont nu och sover sämre igen är ju inget jag tänker på hela dagarna, så mina dagar är inte negativa för den sakens skull. Att se min underbara dotter le, skratta, prata och försöka jollra.. Det är DET som gör mina dagar, det positiva överväger det negativa trots att jag har ont hela tiden.. Positivt tänkande!!!!

Nu ska vi komma ut på en promenad i solskenet, ha en underbar helg allihop!

Flumflumbild på lilla familjen..

1 Mia (aurora79):

skriven

Skickar styrkekramar!

Kommentera här: