Grattis Jasmine på 4-månadersdagen!

Det händer så mycket och tiden går sååååå fort, tänk så har det redan gått en tredjede innann vår älskade lilla nutta blir ett år.. Hm, förresten undra om någon läser bloggen, även om inte, så skriver jag detta inlägg för min skull..

12.03.10 - hade vi namngivning för Jasmine och 30-års firande för Daniel, det blev lyckat tycker vi.. Här kommer lite bilder och dikten som Jasmines pappa och min make läste fö henne..



Älskade barn

av Jessica Nilsson

Så kom du då till oss du älskade barn,
och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening,
långt mer än det någonsin haft.

Du ler så du strålar, din själ lyser klar,
Du fångar all ömhet omkring,
små fötter och fingrar, din hud och din doft
så underbart skapat allting.

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg
Älskade barn

Idag vill vi visa för vänner och släkt,
den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont,
en lycka för stor att förklara

Ditt liv skall vi följa och finnas för dig
och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken,
så är vi din tryggade borg
Älskade barn


 

Det blir tröttsamt att hjälpa till med dukning m.m. På namngivningingen hade vi tacobuffé, det är smidigt, för det känns som om det passar de flesta. Efteråt körde vi med hembakta bullar, kärleksmums och sex stycken tårtor på ca femtion personer..


 

Nyvaken och superglad tjej, vår SÖPÖ! <3


 

Jag och mormor har M Y C K E T att prata om hihi :O) <3


 

Här är karln som tagit bilderna med sin kamera, tack så jättemycket för hjälpen Antti, han är Jasmines plastmorfars bror.. :O)


 

Det är såååå gott att tugga på händer, tja det är gott att tugga på allt hihi..


 

Så här finklädd var jag på namngivningen <3


 

Somnat jättegott hos pappa <3


 

Jasmines söööööta, goa, helt underbara kusin Selma.. Selma brukar ge "hejdå-puss" till Jasmine på munnen det är sååååå söt.. När Jasmine är ledsen och gråter så ger Selma henns nappen... En gång när Selma och hennes familj skulle åka hem så hade Jasmine hunnit somna, då ska ju Selma ge henne en puss. Då går hon fram fram till henne och rycker ut nappen och pussar, hehe.. godingarna <3


 

Här läser pappa Daniel dikten för Jasmine <3


 

Jasmines faddrar blev min lillebror Petri och Daniels lillasyster Julia. De kommer bli så bra faddrar till Jasmine, men det finns ju lite krav på dem som det ;O)


 

Fadderbevisen som jag knåpade ihop :O)


 

Mamma älskar dig alltid Jasmine <3




Min älskade mor och Jasmines älskade mormor <3

Nu ska jag blunda en kvart innan Jasmine ska äta så jag orkar se på en film med min stora älskling... Hoppas ni får en trevlig helg allihop <3 Och en lyckospark i räva de som behöver hehe...

Puss & Kram!!

 

 

1 Hanna:

skriven

Vilka fina fadderbevis du gjort!! Jättefina bilder!

En super söt lite tjej ni fått!! Grattis till er!!!

Svar: Tack :) De stolta faddrarna har ramat in fadderbevisen och hängt upp dem på väggen :)
SmultronDuvan

Kommentera här: