Vardagarna och dagarna...

De flyger bara iväg...
 
 
Mormormys och fruktstund! :) ♥
 
 
Morfarmys! ♥ (Vi har valt att Jasmine ska få kalla Matti för morfar, för Matti är som en morfar. Han tar väl hand om henne och är väldigt mån om vår vackra tös! Hon avgudar honom och älskar att leka med morfar. Men när Jasmine blir äldre och förstår bättre, så ska vi ju berätta att min pappa, hennes morfar är i himlen)

       Det blir omeletter till frukost här för det mesta eller så LCHF-bröd.
         Det blev hemmagjorda kåldolmar här också en dag, mums! Med gräddsås till och potatis till de som ville ha, tja Jasmine och Daniel.
Några "ego"-bilder på mig!!!
        Mammas lilla datorhacker, Jasmine! Min underbara dotter! ♥
 

Det var lite bilder också! :)

Puss & Kram!!
 
 
 
1 MrsK - Karolina:

skriven

Har du recept på kåldolmarna?
Är lite sugen på att testa att göra egna. Var det svårt?

Svar: Jag kokade först ett kålhuvud i vatten (utan salt för att Jasmine skulle också ha). Sen när de kokat så de börjar lossna blad så fick det svalna lite så började jag pilla bort dem. I hade jag köttfärs med diverse kryddor och ett ägg, lite mjöl och grädde för att binda ihop det till en smet, sen klicka i och rulla! :) Rullar dem och viker ungefär som en tortilla ;)
SmultronDuvan

Kommentera här: