Varför bloggar jag och varför bloggar jag öppet om allt?

Den rubriken har jag aldrig tänkt på faktiskt! Det finns säkert många där runtomkring som funderar på det. Men i alla fall så fick jag den tankeställaren idag. Och då har jag funderat litegrann.
 
Jo, jag har blivit mobbad sen förskolan och ända upp till gymnasiet, det har jag berättat om tidigare i bloggen, men under alla dessa år höll jag detta inom mig. Jag mådde sämre och sämre. MEN sämst har jag mått i vuxen ålder då detta kom i fatt mig och jag började förstå mer. Men jag tänker aldrig mer hålla något inom mig. Vad det gäller mig själv, men så fort det handlar om mig och en person till så handlar det om respekt och att inte blotta den andra parten. Så jag frågar alltid människor runt omkring mig om tillåtelse för att lägga ut bilder eller efternamn. Annars använder jag bara förnamn.

Så det handlar om att skriva, skriva, skriva. Och när pappa gick bort, när jag blev sjuk och när jag och min fd make började med IVF så då behövde jag verkligen förståelse och stöttning och den fanns inte precis bakom hörnet. Så det var färdör jag kom igång med bloggandet.
 
Puss & Kram!

Kommentera här: