Har egentligen inte haft bloggtorka...

Livet hemma och utvecklingen...

Har världens snällaste dotter, så fort hon fick mat (ersättning då amningen aldrig kom igång) så har hon sovit i genomsnitt 3-4 timmar per gång och någon gång 6 timmar på natten..

Idag är hon strax över 7 veckor (onsdags) och väger 4725 gram (3910 gram födelsevikt) och 56,6 cm lång (51 cm när hon föddes)..

Amningen kom aldrig igång, trots stimulering med hjälp av amning och pumpning, jag har mått jättedåligt pga att jag känt mig otillräcklig. Men efter kraftiga viktminskningen så har hon återhämtat sig jättebra!

Vi myser/gosar väldigt ofta, hon får ligga nära mig så mycket vi båda vill! Jag vill ha henne nära och vi samsover en hel del!

Jasmine har börjat le och prata väldigt mycket, hon försöker jollra och skratta..

Hon balanserar huvudet bra och blir allt mer stadig i nacken..

När hon vaknar i sängen/vagnen och vi kommer fram till henne så ler hon världens vackraste och största leende så hela hjärtat smälter...

Hur jag mår?

Jag ska inte klaga, men har fått medicinering nu, för att få stabil fysik, bukt med smärtan som jag har dagligen, fått hjälp av läkaren och vi får se hur vi går vidare. Samt fått hjälp med medicinering och psykologkontakt för psykiska hälsan också. Att jag som mamma nu ska må toppen är jätteviktigt för Jasmine...



1 ansepanse:

skriven

härligt att läsa om lilltjejan ♥ men inte om att du själv inte mår bra vännen, hoppas att du kommer att få all den hjälp du behöver för att du inte ska ha sådan värk och att du inte ska må dåligt

Sv: här har det väl inte varit så bra :( heller inte så muntert, men jag jobbar på det

bamsekramar vännen min och det är jätteroligt att du börjar blogga igen ♥

2 Cajsa:

skriven

nej men en sån söt liten sak! ^^ grattis! :D



sv. det är bra. själv?

3 JessicaL:

skriven

Jättefin bloggen blev.... Kram

4 Nadja:

skriven

Hejje vilken söt tös ni har fått. =)



Jo det går på rätt håll sj? =)



Kram

5 Cajsa:

skriven

det är bra med mig. själv?

6 ansepanse:

skriven

Sv: det är lite mycket nu bara, jag hoppas också att jag kommer att känna mig bättre framigenom

jag bor i västergötland :)

kramar vännen

7 Mia (aurora79):

skriven

ÅH vad roligt att se lite bilder på Jasmine! Hon är så söt och fin!

Jag har ju oxå haft problem med att få i Alexander tillräckligt och han gick ju ner en hel del (från 4720 vid födseln till 4330 som lägst). Nu har det äntligen vänt (har passerade sin födselvikt för 2 veckor sen ungefär)och jag ammar fortfarande men får ge tillägg lite då och då. Han är oxå stark i nacken och sover bra min lille prins.

Jättetråkigt att du ska må som du gör! :/ Hoppas att hjälpen du får blir bra! Stor kram!

Kommentera här: