Mycket har hänt...

Jag och min make (fd. make) ligger idag i skilsmässa... Det känns tungt och väldigt jobbigt. Är verkligen ledsen för att det blev såhär, det var inte så det skulle bli. Vi skulle ju vara tillsammans tills döden skiljer oss åt, ha några barn till, köpa ett hus, ha kvar vår Bella... men så blev det inte. Så undrar alltid någon, varför?
Jo, för att jag tappade alla känslor för honom, för mig, det känns jättetungt. Eller kändes jättetungt, lite både och faktiskt. Idag vet jag ju att vi inte har en framtid tillsammans och ihop. Men vi har en framtid tillsammans med Jasmine. Mitt i allt är jag glad över att jag fortfarande kunde känna att jag älskar Jasmine, hade jag inte gjort det, då hade det varit slutet på allt..
 
Just nu bor hon fyra nätter hos sin pappa och tre hos mig. Till hösten börjar hon förskolan, fruktansvärd ångest över detta. Så att tårarna forsar när jag skriver detta. Men det är det, att släppa kontrollen. Det känns tufft. Daniel litar jag ju på till 110% idag. Jasmine älskar ju andra barn och att leka, så för hennes del är jag inte orolig, bara hon får lite skinn på näsan så! ;) Men till hösten så kommer hon då att bo hos oss varannan vecka.. Tänk att jag bara får henne halva tiden av hennes/mitt liv... Det gör så ont i mig. Men hon har ju rätt att vara lika mycket hos båda.. men imorgon ska hon åka till Daniel igen och då får jag inte se henne först än fredag och kanske några timmar någon annan dag.. Men det är jättejobbigt, jag älskar ju henne så mycket...
 
Jag hatar att det blev såhär... det var inte såhär det skulle bli.. Men jag och Daniel har det bättre nu, det känns som om vi börjar bli andra personer, när allt har lagt sig, så kanske (förhoppningsvis) kan vi ff vara bästa vänner. Vi har ju ändå endel gemensamma intressen, film, musik, dragracing, motorsport/bilsport, Magic the Gathering, datorspel m.m.
 
Jasmine tar detta bara bra, hon är ju så liten, men SÅ medveten om allt som händer runt omkring och hon vet ju vad allt runt omkring är. Men när vi ses så kommer hon alltid och öppnar sin famn och ger en kram, så man får hålla om varandra och pussas en miljon gånger på hennes fina söta mun...
 
Min bebis ju.. mamma saknar dig redan fast du sover här tättintill...
 
Älskar dig, alltid, vår kärlek kan aldrig dö!!! <3
 
Puss & Kram!
1 Marie-Louise:

skriven

Önskar er båda LYCKA TILL.. Det är bättra att leva var för sej och må bra än att slitas i stycken i ett dåligt förhållande. Ta väl hand om er fina dotter Jasmine. Önskar er allt gott. KRAMEN
Kul att se och läsa att du träffat en fin kille David att älska. Ha de toppen.

Kommentera här: