Sommaren år 2018

Denna vår eller tidiga sommar började i Tyskland, i Kiel då jag, mamma och lillebror åkte på en kryssning. Vi drack, åt och mådde allmänt gott. Tusen tack för kryssningen mamma och tack kära bror för de mumsiga drinkarna, hallon/lakrits. Jag som inte dricker drinkar, bara öl... Jo, tjena!
 
 
(Bilden är från Bierparadies, Kiel)
 
Sen så när det blev lite varmare så åkte jag och Jasmine och campade en natt i bilen, det gick superbra och var väldigt mysigt. Mer av det blir det nästa år!
 
 
 
Men så nästa tripp bar av till Finland, jag, mamma och Jasmine åkte till min mammas morbröder. De bor en bit utanför Åbo, jag med gips på hela högerarmen. Dumma tummen hade hoppat ur led på arbetsrehabilliteringen. Men bastade litegrann i alla fall och vi mådde allmänt gott här också!
 
   
 
Mellan Finland och nästa tripp så hann vi även med Skara Sommarland en dag, med bad och karuseller. Nästa tripp bar av med Jasmine, Mikkan och Selma på en Birkakryssning. Vi var nöjda med sällskapet, men båten i sig var vi ganska missnöjda med tyvärr. Men nu vet vi i alla fall...
 
   
 
 
 
Efter Birkaresan så kom vi hem några nätter, packade upp, tvättade och packade ner igen för årets sista planerade resa skulle bära av till Kolmårdens djurpark med Jasmine, min kusin Sofia och hennes två barn Alva och Neo. Vi sov två nätter på vandrarhem och tillbringade två dagar på Kolmården. Vi hann beta av de flesta karuseller och se alla djuren, även Delfinshowen hann vi gå två gånger på. Den resan var helt underbar och parken var helt toppen. Dit vill Jasmine igen men med sin pappa och mig, får hoppas vi kan ordna hennes önskan.
 
 
   
 
   
 
Sen så fick vi ihop en familjeutflykt till Tiveden, jag gjorde med kycklingsallad åt oss som lunch eftersom det var total eldningsförbud. Vi vandrade runt litegrann och på slutet var Jasmine bra trött. Hon grät och grät... stackars liten, små, små söta benen hennes!
 
 
Så sista "roliga" som vi gjorde denna sommaren var då bror bjöd med oss till Skara Sommarland, då de var Volvodagarna. Men det var för kallt att bada så men det blev massor med karusellåkning, tack kära bror.
 
Förutom allt detta så har vi nästa badat varenda dag, tack vare denna underbara sommar som vi hade!
 
Mitt nästa inlägg kommer att bli om vårt hem, retrohem, en hel del teak finns det här.
 
Puss och Kram!
 
 
 
 
 

Kommentera här: