Försäkringskassan..

Kommentera ENDAST det som härrör ämnet TACK!
Blir ju så irriterad hur dom håller på?
Läs mer HÄR om vad jag menar..
Nästa år förlorar 50 000 sjukskrivna sin ersättning, på vilken grund? Att försäkringskassan måste spara pengar? Dom som är sjuka, som knaprar piller för att ens orka med vardagen? Blir bara så arg.. Men hallå?? Ska man arbeta med morfinpreparat i kroppen? Hur smart tänkte är det av Försäkringskassan?
Ska man arbeta med smärta/sjukdom som kan förvärras? Om det gör det, ska man stämma Försäkringskassan då? För de har ju inte i fråga ens träffat den sjukskrivne personligen - när de bestlutat att hon/han är frisk nog för att arbeta..
Det nya tuffa Sverige slår urskillningslöst. Alla kan drabbas.
Vad tycker ni?

1 Anonym:

skriven

hehe, jag med! =)

följ gärna min blogg via bloglovin =)

2 Anonym:

skriven

sv: jo kan det vara.

3 Erica:

skriven

Svar: Okej, alla har ju rätt till sin egen tolkning såklart. Men det skulle vara intressant att veta vad du baserar din tolkning på. Men som jag har förstått det så tror du på Gud, men inte på Bibeln?



Det är hemskt det där med försäkringskassan. :/

4 Nadja:

skriven

det är 2 veckor kvar. Tack. Jag gillar inte försäkringskassan.

5 Bella:

skriven

Hej fin blogg=)

Vad sägs som att lägga till varandra på bloglovin?

6 BEATRICE GOTLÄNNING [foto]:

skriven

sv: vadå?

7 Linda - ndaiL:

skriven

Ja, hur tänker dom?

8 Bella:

skriven

Försäkrings kassan är inge vidare

9 Anonym:

skriven

hehe, jag blir knasig av allt plugg =( hehe =)

10 phiie:

skriven

ahaa... :(

11 Antonia C Nilsson:

skriven

hihi tack tack sötnos(L)<33

12 Karolina:

skriven

Usch ja... Nästa år är de krig, då går min sista godkända period ut. Åh om dom kommer säga att jag kan jobba, då vill jag 17 ha ett jobb också, så att man kan bevisa att så är inte fallet så länge man får så här dålig rehabilitering via FK...

Blir så arg när jag läser sånt där... Slå på dom som redan ligger.

13 Lisa:

skriven

Det är helt sjukt vart vi är på väg... Skrämmande. :S

14 Erica:

skriven

Svar: Mm, det tycker jag absolut. Då får du lite mer koll på vad Bibeln säger om saker och vad kristna tror och så. Sen vad du själv väljer att tro är ju alltid upp till dig. :) Men jag kan säga att alla människor är syndare enligt Bibeln iallafall, även de som lever för Gud och de som är bra människor. Poängen enligt den kristna tron är att vi inte själva kan vara syndfria och därför behöver vi Guds nåd och förlåtelse som vi får genom Jesus (eftersom Han är Gud som blev människa och den enda som gått på den här jorden och varit utan synd och sen offrade sig själv för oss). :)

15 Laila:

skriven

haha nawh DU är för söt :) <3

16 kittymon:

skriven

Det är helt vansinnigt! Jag är en av dom som kan förlora min ersättning. Min går ju ut 1 okt. Ska träffa fk den 7 sept. men bara en handläggare och vad har dom för kompetens att bedömma medicinskt eller min arbetsförmåga. Anser att det gör läkaren bättre än en kontorshoppa.

Jag hoppas innerligen att jag slipper bråka med dom men vad är oddsen?



Mår skit....

17 Cajsa:

skriven

hehe ja och det har jag massor av så det går bra..XD hehehe

18 Emma:

skriven

Hej snäckan.

Jo jag har snackat me en tant om de så att de är på gång.

aha kje, ojdå, de är inte lätt..



Försäkringskassan & Arbetsförmedlingen är VÄRDELÖSA ! Har alltid vart & kommer alltid vara !

19 Malin-Hockeyfruga:

skriven

ja verkligen, himla skönt!

kan tänka mig de gumman<3 va skönt att de släpper.. tyvärr bara att gå vidare..minnas de lyckliga minnena!



jodå, jag har det bara bra, lite svårt at sova om nätterna bara :S Jäkla bråk med fd arbetsgivaren :(



suck för försäkringskassan..de ska ju inte kunna göra sånna beslut utan att faktiskt se hur personen mår..finns mycket vansinniga lagar som de kallar de. kram

20 Åsa (asali65):

skriven

Jag jobbar med människor med psykiska sjukdomar och nu är det så illa att många av dom inte vågar öppna breven från FK för dom ligger på och hotar med att dra in ersättning, och nu pratar jag om människor med allvarlig psykisk sjukdom typ psykoser, schizofrena mm. som FK helt plötsligt kräver skall ut på arb.marknaden i nån form, människor som är livrädda och som kanske inte träffar andra än dom som kommer ett par gånger i veckan med mat och mediciner. Ursäkta, det blev långt, är upprörd!!! Kram på dej, för övrigt:)

Kommentera här: