Nu sitter jag här på hotellet och det känns så fånigt...

Det är absolut första gången som jag sover på hotell själv. Det känns ju väldigt märkligt. Jasmine, min älskade, underbara, vackra, smarta, snälla, omtänksamma och världens bästaste dotter, hon är den jag har sovit allra mest med på hotell. Och jag tänkte på det här om dagen. Så länge som hon vill så ska jag försöka med att två gånger per år, så ska vi checka in på hotell och göra sånadära busiga, mysiga och roliga tjejgrejer tillsammans. Vill du det Jasmine? Med mamma? Lite nya hotell och nya städer och nya äventyr?
 
 
Trollhättan stad.
 
 
Bred singelsäng och den är rätt hård och skön, mjuka sängar får jag så himla ont i ryggen. Så här kommer jag att sova som en prinsessa.
 
 
Rummet är mysigt och i lite äldre stuk kan man säga. Men mysigt och fräscht. Rummet ligger också bara några meter från receptionen, på första våningen, den löper ut mot Garvaregatan och Drottninggatan, i hörnet där.
 
 
Mysigt hörnskrivbord där jag skriva detta blogginlägg också.
 
 
Fräsch toalett, med produkter i från...
 
 
Rituals, som jag tyvärr inte kommer att kunna använda. JAg kommer heller inte att få njuta av deras frukostbuddé men snart så kommer jag att gå och äta deras kvällsmat... jag vet vad det blir.. mums, det är en av mina favoriter, i proteinväg kan man väl säga.
 
 
Fram till klockan 00.00 så får jag ju äta, men knappas att jag är vaken så sent, hemma somnar jag oftast på soffan innan klockan hinner slå 20.00 och det är en av de jobbiga sakerna med att må såhär. Att vara trött, det gör att jag blir snurrig, ofokuserad, glömsk och det känns livsfarligt att arbeta så, som undersköterska och på ett äldreboende. 
 
Nu ska jag ta och gå och äta lite kvällsmat, sen ska jag nog basta en stund, så är tanken i alla fall.
 
 
Kram, Tarja.

Kommentera här: