Vi har gått ner över 120 kilo.

Övervikt/Fetma!
Vad jag kan minnas så har jag och brorsan alltid varit lite runda.
Hoppas du inte tar illa upp brorsan :)
Alltså inte feta eller så när vi var små, lite runda som sagt, som barn kan vara.
Fast ju äldre vi blev så blev vi större med.

Varför vet jag faktiskt egentligen inte? 
Eller, alltså, mamma har väl aldrig iofs lagat nyttig mat, salt, grädde, mjölk och margarin det är rena skiten. Men maten var god mamma lilla, det behöver du inte oroa dig över. Ost och smör på mackan med.. kanske är det bidraganade faktorer. Brorsan har ju spela mycket fotboll när han var ung, jag cyklade mycket. Men sportade inte direkt.

Hur jag gick ner i vikt?
Iaf, 2003 så beslöt jag mig för att magsäcksoperaras och 24/9 -05 så gjorde jag operation.
I dagsläget försöker jag äta nyttigt på iaf veckodagarna, kämpar på. Men ibland faller man för frestelser, jag är inte mer än en människa. Försöker bara använda olivolja i maten, mindre salt. Mer nötkött, äta gröt, mycket grönsaker. Å viktigast är att försöka få i sig några liter vatten/vätska.

Hur gick brorsan Petri ner i vikt?
Någon gång under 2006 så börja brorsan och kämpa mot vikten, han har inte gjort en operation men han har gått ner en jävla massa kilon helt själv och jag är riktigt stolt över honom.. I början åt jag ett mål per dag, samt drack proteindrinkar och drack mycket vatten för att gå ner i vikt och så gymma jag mest för att få bättre kondis och tävlade mot min kusin Mikael. Proteindrinkarna höll jag inte på med så länge för de var riktigt äckliga.
I dagsläget motionerar jag 4-5ggr i veckan och tänker på det jag äter, försöker undvika äta bröd... dricker knappt nån sockrad dricka, vatten är gott.

Här kommer lite förebilder på oss:

 

 

 

Lite mellanbilder, på väg neråt.. åt rätt håll så att säga..
Å så 2007!
Dennis, Katja, Petri och Jeff.
Såhär ser brorsan ut idag:
(Kommentar: Neh inte nöjd med min vikt...vill ner 10 kg till, minst)...
Och så här ser jag ut idag:
(Kommentar: Nöjd med viktminskningen, men vill gärna gå ner några kilon till. Inte nöjd med kroppen, ska genomgå bukplastik och bröstplastik. I framtiden vill jag även göra en plastikoperation på armarna som jag får bekosta själv)
Så detta är vår viktresa, den har varit lång och vi kommer få kämpa mot vikten varje dag i hela vårt liv.. 
/Katja

 

1 Carisma95:

skriven

Wow! Jag är imponerad! :-)

2 Jessica-Persika:

skriven

JIsses!! Är ritkigt imponerad!! Duktiga ni är!! Hejja er!

3 Karolina:

skriven

Jag blir också lite irriterad när jag hör dig berätta om hur läkarna är... Du får läsa min blogg om läkare ska snart blogga om de...

4 Anneli:

skriven

Sjukt duktigt :-)



Är bror din singel månntro ,-)

5 Danitra:

skriven

Får du buk- och bröstplastiken betald av Landstinget?



(Inget påhopp om du skulle tro det, är bara nyfiken)



Grattis till viktnedgången, fantastiskt bra jobbat!

6 Danitra:

skriven

Tack.



Nej, jag känner ingen som har opererat sig det är därför jag blir nyfiken. Det är ju alltid kul att lära sig nya saker. När ska du göra operationerna?

7 elin:

skriven

Riktigt riktigt bra jobbat! :)

8 Stina:

skriven

Oj vilken resa! Jag är riktigt imponerad, själv klagar jag över 2 graviditetskilon som inte vill släppa...

9 Carro:

skriven

ni e så duktiga.. bra kämpat..

Men glöm inte att man kan äta allt.... smör ost grädde osv, Det handar bara om att man motionerar.

10 Anonym:

skriven

Jag hejar på er!!! GRATTIS!

11 elin:

skriven

Gud så imponerande och inspirerande! Grattis till er båda och bra jobbat!



Elin

12 Anonym:

skriven

Woww riktigt bra jobbat, Im impressed!

13 E M M A:

skriven

riktigt bra jobbat, vad duktig du är!

14 Viktoria (skrotis7):

skriven

Super bra jobbar av er BÅDA !!!!!!!!!

15 Anonym:

skriven

Alltså shit, det är helt sjukt. sån jävla skillnad, ni ger verkligen motivation till andra människor.OCh det är verkligen superskillnad :D

16 Jonna:

skriven

Du är helt otrolig gumman! Petri med! Så jädra bra kämpat! Snygging! :)

17 JD | - 28 kg!:

skriven

vad duktiga ni är båda två :D hur gammal är din bror då?

hur gamla är ni nu, blir smått förvirrad när jag läser igenom allt :P haha

Kommentera här: