Mums...

Het o god vegetarisk lasagne.. :o)

Färsås:
Cirka 300 gram soja-färs och 1 Dolmio pastasås-extra stark

1) Häll i Dolmio-såsen i en liten kastrull och tillsätt sojafärsen, låt småputtra i cirka en kvart...
2) Tillsätt kryddor, salt, peppar, chilipeppar, cayenne, het paprikapulver, oregano.. allt efter egen smak

Vitsås/Bechamelsås/Ostsås:
(Smör, mjöl och mjölk)

1) Smält smör, cirka 25-30 gram
2) I med 2-3 msk mjöl
3) Så i med mjölken, häll i efter vilken konsistens du vill ha
4) Låt såsen få ett uppkok
5) Tillsätt salt och vitpeppar
Och ost om du vill ha...

Gör såhär:
1) Lägg vitsås i botten
2) Pastaplattor
3) Färsås & vitsås
4) Pastaplattor
5) Färsås & vitsås
6) Pastaplattor
7) Färsås, ost och vitsås
8) På med lite riven ost
8) In i nedredelen av ugnen på 225 grader i cirka 30-40 minuter

Serveras gärna med sallad till...

1 Emmelist:

skriven

satan så gott det där såg ut! men vegetarisk? smakar det lika gott som vanlig?

2 beatrice:

skriven

ja men de underar jag me :(

3 Pia:

skriven

Den lasagnen ser jättegod ut!



Fast jag ätit nyss så hade jag nog kunnat klämma i mig en bit av din lasgne med.. =P

4 Emmelist:

skriven

kanske ska testa att göra den där ngn gång då :D inte för att jag är vegetarian..men ändå ;)

5 Linda - det handlar om helheten, tävlingar pågår!:

skriven

hej sötan hur är det? super gott med lasagne, det var länge sedan jag åt det kom jag just på! japp vi har köpt ett radhus, räknar med att flytta t ill 1 juli om inte tidigare tillomed. Hehe konstigt att så många lyckats missa det, med tanke på att typ alla mina inlägg dem senaste två månaderna mer lr bara har handlat om detta. :) kram

6 kittymon:

skriven

Såg gott ut men jag gillar kött och kan inte vara utan.



jadå hörlurarna fungerade perfekt så nu är jag glad igen.

Kommentera här: