Skriver en rapport ifrån Stenstorp jag...

Mikkan och bror skulle iväg på ishockey för stackars laget nere i Jönköping, dem som det inte går så bra så, jag minns inte riktigt vad de heter... eller hmm... HV71 ja.. just det.. haha... så jag är hemma med Selma och Lukas. Vi har pysslat lite med pussel, busat, läst bok m.m. sen så tittade barnen på Barbie medans "mamma" stekte pannkakor till barnen. Lite måndagslyx, hoppas föräldrarna tyckte att det var okej. Det la sig ju ta mig tusan inte hungriga i alla fall kan jag lova hihi...
 
 
Efter maten var det att göra kvällsbestyren på Lukas, byta blöja, borsta tänderna, klippa klorna på fingrar och tår, så få på en pyjamas och mysstund i hans säng. Jag sjöng och smekte hans hår och höll i hans hand. Älskar att kela gör jag verkligen...
 
När jag kom ner så skulle Selma göras i ordning för natten, gå på toaletten, borsta tänderna, få på pyjamas, hon protesterade en del, men jag mutade med att bära upp henne för trappan haha.. Så la hon sig i sängen och jag satte mig bredvid för att läsa en saga. Hon ville sedan att mamma skulle komma, men jag lugnade henne med att säga att jag skulle säga till hennes mamma att hon ska komma och ge en kvällspuss när hon kommer hem.
 
Nu sover prinsessan och prinsen så gott så och jag känner mig nöjd nu när jag sitter i soffan och ser "Familjen Annorlunda" och har tagit reda på disken från middagen, väntar på att den blir färdig så ska jag plocka ur den också! Det får bli "Criminal Minds" först"!
 
Dagens middag... blev rester från igår, en mustig köttfärsås och spaghetti som jag tog med hemifrån!
 
 
 
Dagens frukost... på bilden nedan!
 
 
Det var lite kort om min måndag!

Puss och Kram på er! <3
 
 

Kommentera här: