Our home is, where our hearts is....

När vi fick reda på att vi skulle få flytta till Skövde så bestämde jag mig för att vi skulle byta ut det mesta i hemmet vårt. Retro-style and all in. Då innan flytt hade jag hunnit hitta en teak-sekretär som vi skulle ha i vardagsrummet då vi skulle gå från tre rum och kök till två rum och kök (även om jag kallar vårt hem för en två och en halva). Sen köksmöblerna hittade jag på en secondhand som då hette Popcorn här i Skövde, men som nu är nerlagt.
Efterhand har det flyttat in en skänk i teak som jag fick från min kära exmakes stuga (min mormor och morfars föredetta stuga i Binneberg). Det har flyttat in speglar, sideboard, vardagsrumtsbord en mediaspelare i från sent 50-tal också i teak.
 
Jag älskar vårt hem och varenda millimeter av det, mycket av det jag har här har varit gratis, bortskänkes och väldigt billigt. Jag är så himla nöjd!
 
 
(Iittala Festivo, jag saknar de två största, med sju och åtta ringar)
   
 
(Vårt kök, bilden till vänster är nyare då vi har vår mediaspelare där i hörnet annars ser det ut som innan på ett ungefär)
 
 
   
 
(Teakskänken från exmaken, mormor och morfars föredetta stuga, sekretären från en secondhand i Kvänum, stringhyllan är ju en klassiker, men denna är inte i teak, men spelar ingen roll för mig, den är från en vän och jordgloben lånar jag av mormor och morfar, sen några Stephen King-böcker)
 
   
 
 
(Detta söta nattygsbord hittade jag och en vän på en hemmaloppis, den var indränkt i tonvis med vit målafärg, jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att den skulle gå att rädda, men när jag och Jasmine kom hem från Finland år 2017 har jag för mig, så stod den där, såhär fint, tusen tack! Teakspegeln skulle mamma och Matti åka och slänga på tippen, dom hade tidigare räddat den från ett annat boende. Jisses tänkte jag, så stor, men någonstans MÅSTE den bara få plats och det gjorde den. Igår hos mormor såg jag denna kobra-lampan, den stod skamset i ett hörn och jag frågade varför och frågade om jag kunde få den!? Jag fick den, tack och bock. Jordgloblen lånar jag av mormor och morfar också)
 
 
   
 
(Hallmöblerna är pappas 40-årspresent, men jag är allergisk mot furu så de fick en makeover, har för mig att jag har visat det i bloggen för några år sedan. Spegeln sprayade jag innan jag flyttade hit i Oktober 2017. Före eller efter på taklampan i hallen?)
 
 
(Mina Karhu-glas är materiell lycka)
 
Nej, snart ska Fröken Kokkonen sova, sov så gott på er!
 
Puss och Kram!
 
 

Kommentera här: