Godmorgon soliga torsdag, idag är det tre nätter kvar...

Har ni sovit gott?
 
Nu är det alltså tre nätter kvar tills jag ska till Hotell Kung Oscar i Trollhättan. Och det är fyra nätter tills jag kommer att ligga på operationsbordet, men kvällen innan...
 
 
Då ska de dubbelduschas med ovanstående, håret blir ju totalt som svinto, det är nästintill omöjligt att tvätta håret i detta eller det är nästintill omöjligt att kunna borsta ur håret med detta. En dusch ska också tas på morgonen före operationen. Efter denna behandling så blir mn torr som fnöske också. Efter opertion så är det spa som gäller, smörja in och så ha hårinpackning i håret i minst trettio minuter.
 
Efter denna slags operation utav bisköldkörtlarna är man i regel sjukskriven i ett par veckor, jag är sjukskriven fram till 230417 som det ser ut idag. Jag hoppas att operation är lyckad och att jag kan återgå till arbete då.
 
Det roliga är... för så nyfikna personer som tror sig veta det mesta eller allt att efter en sådan operation är man sjukskriven i tre dagar..
 
Citerar:
"Den operationen du ska göra, då är man ok efter 3 dygn läste jag, när är du tebax i jobb?"
 
Har du som då har läst på om detta även pratat med mina läkare, kirurger och överläkare? Det är ju faktiskt lite obehagligt. 
 
Du som också undrade.. kläcker ut sig, vet du att du bytt avdelning? Hur länge är du sjukskriven, kommer du tillbaka, när m.m. m.m. Eller ska du sluta, har du tänkt dig att sluta?
Du undrade ju allt för din egen skull. Det skrämmer mig hur en människa kan tänka så? Inte en fråga om hur jag mådde utan bara gå till attack och vara så nyfiken att lägga stora näsan i blöt.
 
Citerar:
"Ok har många frågor undrar ju o du ska veta att inte bara jag,,,,, varför är det förbjudet"
 
NI SOM UNDRAR???
 
Skicka då en kommentar här i bloggen, men INTE Anonymt, som någon gjort förut, för jag vill veta till vem som är så nyfiken som jag svara.
 
Citerar:
"NN också frågat mig men känner inte dig kunde unde svara" 
 
Efter operationen.. som kommer jag att skriva i bloggen vad dom hittade, vad de gjorde och hur allt såg ut. För i dagsläget vet dom inte så mycket, just först än de har öppnat upp mig. De kommer att läggas ett tvärsnitt över halsen, strax nedanför adamsäpplet.
 
SUMMERING:
 
Det här är min blogg, här har jag aldrig hängt ut någon i min blogg, jag har aldrig hotat eller skrivit illa om någon. Jag är inte sån person.
 
Men jag har alltid tyckt om att skriva av mig litegrann, som en dagbok.
 
Är inte den som söker sympati eller empati eller att någon ska tycka synd om mig. Men att kanske få folk att tänka en och två gånger.
 
Hur behandlar man egentligen folk, jag tänker med ömsesidig respekt eller disrespekt, men jag är heller inte sån. Tänker inte sjunka så lågt som kanske Du gör, har  gjort eller kommer att göra.
 
Jag är bättre än så, jag tror inte på att vara sur, bitter, pessimistisk och negativ. Livet blir verkligen så tråkigt då!
 
Att Du skrev meddelande på Messenger, när jag är sjukskriven (och redan mår så dåligt som jag bara kan just nu både fysiskt och psykiskt), fredagen den 17/3 om dessa saker tycker jag var fruktansvärt respektlöst.
 
 
(Jag hittade en kappa på Röda Korset, Kupan, Second Hand häromdagen och jag har modifierat den litegrann och fixat ett par knappar m.m. Swea hjälper mamma att fixa/DIY kappan åt mig/mamma)
 
Kram, Tarja.
 

Kommentera här: