Detta mål ...

 

Mat&Bak!

 

Detta mål intog jag mig för ett tag sedan, ohälsosamt!?
Ja, dom säger det! Dom som kan :)
Visst att käka det varje dag kanske inte är så lämpligt, men någon gång då och då.
Si så där, max två-tre gånger i månaden, tror ni det kan göra något? Ibland kan man bli så sugen på en riktig stor & saftig hamburgare. Jag äter ALLTID först upp hamburgaren. Sen om jag orkar så tar jag några strips. Jag gjorde magsäcksoperationen 24/9 -05, så orkar fortfarande inte äta så mycket. Men det känns som om jag börjar med att äta det viktigaste & det "nyttigaste" som innehåller mest proteiner. Drickan tar jag absolut sist. Pizza/Hamburgare försöker jag äta max 2 ggr/månaden, visst kan det bli fler gånger ibland, tyvärr. Hur ofta äter ni snabbmat? Thaimat, Kinamat, räknas det också som snabbmat?


Hur ofta äter ni godis/chips, annat snacks.
Hur mycket sockrad läsk dricker ni?

Hur ofta motionerar ni? 

Lever ni ett hälsosamt liv?
Vad väger ni?

Jag äter godis, max en gång i veckan och försöker hålla mig till 1 hg, det blir sällan mer ändå. Sockrad läsk dricker jag näst intill aldrig. Inte heller light-drickor. Dricker jag någon kolsyrad dryck så är det Ramlösa eller Loka. Ja, jag önskar mig en SodaStream i julklapp. Slippa köpa vatten på flaska, när vi har gott källvatten i Tibro. Motionerar gör jag för lite. Men hade tänkt mig börja träna några gånger på gymmet/vecka i kommunen, det får man när man nu blivit anställd. Annars så fårt jag bara motionen mellan jobbet och hem. 4 km, enkel väg. Cyklar eller om det är för dåligt väder så moped.

Så hur ser ert liv ut, hur vill ni att det ska se ut, hur ska man förändra det, behöver man hjälp och stöd?

Jag behövde hjälp med vikten (därför jag valde gbp-operationen), vilken var en stor pusch.. från 149,7 kilo till i runda slängar 60-62 kilo.

/Katja.

1 Lovisa:

skriven

Har suttit å läst lite på dn kategori Hälsa !!

Å frågan är hur har din väg varit ifrån operationen å till nu !!!



Vi ser ut att ha lite samma vanor jag dircke heller inte läsk utan kolsyrat vattten .. Och godis på lördag !! Å annars så försöker jag med min livsstils förändring små steg i taget så jag kan hålla dom kvar !!!



Men hur var din vikt gång rasade du allt eller stannade det upp ibland telle me??????



Själv verkar jag ha stannat på 88,4kg

Men rör ju tyvärr inte så mycket på mig heller som ajg skulle vilja men har just nu förbud på det mesta för att nerverna ska få vila !!!

JAg vägde 114,5kg när jag opererade mig !!



Å jag tycker jag kan äta så mycket mat så jag är då förvånad över att man kan gå ner överhuvudtaget hihi



berätta om din resa !!!!!!!!!



Kram

Kommentera här: