Sjukskriven, ska Jag eller Kommun få dåligt samvete?

Sjukskriven, ska Jag eller Kommun få dåligt samvete?

Ja, det är ledsamt , jag är hemma och sjukskriven på grund av ryggen.. har något fel där men har aldrig exakt fattat vad. Det är iaf någon öppning i någon kota mellan disk 4 och 5. Och ont så in i helvete har jag.. kan knappt sitta, med en stol som har ryggstöd. Eller sitta rakt är inget skönt, ligga på rygg i sängen är förbannat med. Blää.. och så har jag något fel i bröstryggen, men där har jag bara ont ibland, det är mellan tror det var kota -7, minns inte säkert. Men dumma, dumma rygg. Läkaren ville skriva ut Ibumetin, men jag vill inte ta det. För det försvårar ens chanser att bli gravid och det är inget jag vill tänka på i framtiden. Och blir man gravid så är dom farliga att ta för fostret, då det i tidiga stadiet kan uppkomma grava fosterskador. Så får ringa till sjukan imorgon och se om det finns något annat jag kan ta.. Sen så ska jag få komma till sjukgymnasten igen, blir säkert till Kamilla. Hihi.. inte kul. Hon sa i våras att jag borde vänta med att börja jobba, när jag hade skitont. Ja iaf jag var ju så envis, så jag började jobba. Så rekommenderade hon iaf att INTE börja jobba inom vården, ja just det. Jag är ju personlig assistent.

 

Dumma, dumma mig igen, är huvudet dumt får kroppen lida. 

 

Så får man dåligt samvete och mår psykiskt dåligt, på grund av följande, man vet att sin arbetsplats har svårt att få in folk som kan jobba - svårt att få in vikarier, men jag försöker koppla bort det, men det är svårt. Kommun säger att de är brist på vikarier i hela kommun som jag bor i. Någon borde det väl finnas? Tänker på brukarens och dens bästa. Brukaren är guld värd och ska ha rätt till sina assistenttimmar, för kommun inte kan fixa vikarier ska inte brukaren bli lidande eller hur? Och inte vi som redan jobbar ska få dåligt samvete och vi ska ju kunna säga nej om vi inte orkar jobba heller. 


Nej, det är inte mitt ansvar eller mitt samvete som ska bli lidande - utan kommuns.

/Katja

1 Caroline (johanssonC):

skriven

usch usch för o ha ont i ryggen.. har sj en trasig rygg=( lider med d....kramar om

Ang d sista du skrev i inlägget, håller med dig.. det e deras ansvar, men tyvärr så tar man med sig dåligt samvete hem om man blir sjuk..det får man bara inte göra.. pisk på fingrarna :D kram kram

2 Anneli:

skriven

Det kommer lösa sig. Jag sitter i ungefär samma sits. Pajjade ryggen på jobbet innan jul och sjukskrev mig en vecka, det blev inte bättre så jag fick gå tillbaka och jobba för läkarn ville inte sjukskriva mig. Jag har diskogena besvär i diskarna mellan kota 2-3 3-4 och 4-5 och diskbråck i släkten så det är la änna kört.



Men vet du vad?? Det finns lösningar på allt. Allting blir bra tillslut och med allt negativt kommer det något positivt. Jag kom igång med mina studier eftersom jag inte kan komma nu så jag sitter på komvux och jag mår så mycket bättre på så många sätt.

Allt kommer lösa sig.





Kram kram

3 Linda:

skriven

Aa kommer bli skit skoj :) min gubbe lirar ju på den också så ska bli skoj att se :)



Blir cinderella som går till mariefred,en 24 timmars



det vart en hp :) Gillar dne skarpt!



haha jasså? jag är inte så mycke för hello kitty om jag ska va ärlig..hehe



kraam

4 Lisa:

skriven

Jag är glad ifall du äntligen börjar inse att du inte kan fortsätta jobba så mkt som du gör när du får ont. Kroppen är riktigt fiffig och säger ifrån av en (BRA) anledning, att man ska ta det lugnt och vila...



Kramar!

5 Lisa:

skriven

Ja, jag har ju försökt säga det till dig sista halvåret att det funkar inte hur länge som helst att jobba och slita ihjäl sig. Jag menar, den dagen när din kropp är pajj och du inte kan jobba mer, vem tackar dig då. Ja inte kommunen iaf!!

6 Anonym:

skriven

Haha ja men du hajade ju vad jag menade iaf :P



aa de är skönt me en så man kan flytta runt lite som man känner för faktist :)

7 Sofie:

skriven

Oj, aj va tråkigt. Hoppas du blir bättre snart :)

8 hanna:

skriven

usch, det är så jobbigt när man har ont i ryggen.. kan knappt göra någonting!

9 Marielle:

skriven

Ny tävling har startats upp. Just nu kan du vinna priser från ett helcoolt och kritvitt ställe! :-)

10 Karolina:

skriven

Svar:

Jorå diskbråck kan läka av sig själv. Åh dom gånger jag varit till läkare på ortopeden så har dom sagt att man vill helst inte op om de inte är akutbehov av de.

Så skickade dom hem dig, så var de nog för att dom såg inget akut utan ville ge den chansen att läka själv.

Har addat dig till min msn.

Kommentera här: