Då har jag pratat med läkaren..

Blev fortsatt sjukskriven, så får man ju hoppas att inte sjukpenningen ska krångla igen..
Två månader, då min situation är oförändrad.. 
Vad händer nu?
Ska ta blodprov för att utesluta Reumatoid Artrit..
Göra röntgen på handlederna.. (ringde han & berätta cirka en halvtimme efter att jag hade pratat med honom)..
Jag behövde inte SJÄLV säga att jag ville utesluta "ledgångsreumatism" utan han sa det själv.. 
Skööönt..
Symptom eller inbillning, hur vet man vad?
(Omkring 0,5 % - 1 % av Sveriges befolkning är drabbad)
Trötthet, svullnad, morgonstelhet.. Lederna i nackkotorna kan bli drabbade, eftersom mr inte visade diskbråck blir det är stort frågetecken? Dock är det inte stor risk jag har RA..
Av 7 internationellt ställda kriterier krävs att man uppfyller 4 för att få diagnosen RA. De första fyra symptomen ska dessutom ha hållit i sig i mer än sex veckor för att vara giltiga.
Här är kriterierna: 
♦ Morgonstelhet som varar i minst en timme. 
♦ Artrit i tre eller fler leder. 
♦ Artrit i händernas leder. 
♦ Symmetrisk artrit, det vill säga att bägge kroppshalvornas leder drabbas likadant. 
♦ Reumatiska noduli. 
♦ Positiv reumatoid faktor, RF. 
♦ Typiska röntgenförändringar i handens skelett.
Läs vidare om Behandling & Hur det går för patienterna....

1 H - DeadKidWalking.blogg.se:

skriven

sv: najs :D

2 Anonym:

skriven

då hinner du vara med nästa vecka ju =) hehe

3 Anonym:

skriven

svar:där ser man då var mitt tips bara bra ju :)

4 Pia:

skriven

Jag blogg beroende, nopes det vore synd att säga men tycker om att lägga in massa små inlägg för ett jättestort, enklare och smidigare är det med. =)

Jag har inte äns med mig varken dator lr bredband det är min far som har det och då använder jag det under tiden vi kör, kikar lite ut men tröttnar efter ett tag för det ser nästan likadant ut men i städerna gluttar jag mer ut. =)

Och vi har mobilt bredband hemma och även laptop men där får den stanna.. ;)

Idag får vi se vad som händer, skall åka runt på Öland är dagens plan.

Ni då?

5 Linda - Livet är rosa!:

skriven

sv; Nejdå :D.

6 Caroline, LINA FRANKღ:

skriven

din nya design är riktigt fin :)

7 jasmine:

skriven

sv; det blev shrek! :) för det var så länge sen jag såg den :)

8 JenU ♥:

skriven

Nu är finalisterna dragna.



Blev du en av dom?



Kram <3

9 sara:

skriven

sv: tack! :D allt bra? :)

10 Jessica:

skriven

Åh god morgon! :)

Mjae, det beror väl på hur mycket jag har sovit, haha. Åkte över till "gubben min" igår och vi var nog vakna till runt 4-5 tiden. Poängen kändes då att jag inte behövde sova eftersom jag skulle kliva upp 6. Men det är klart man somnar i hans trygga famn när man ligger där. Var så mysigt. Vi har inte skedat på jättelänge så märkte han hur jag verkligen ville att han skulle hålla om mig så han tog tag i min hand och höll mig i handen hela tiden samtidigt som han klappade mig på huvudet. Den där enstaka timmen var nog riktigt bra sömn för att den var så mysig. Har somnat lite halvt på soffan hemma men varit halvvaken... Så, ja, vad ska man säga? Haha.



Hur har du sovit? :)

Kram.

11 MS | miss the KING of POP ♥:

skriven

SV: ja det har jag verkligen gjort, du då? :)

12 JenU ♥:

skriven

Sv, nej det tycker jag inte :)

Allt bra idag?

Kram

13 Michaela:

skriven

Sv: Tack :D Ja det kommer upp om en stund!

14 Jennifer:

skriven

Tack så mycket det behövde jag =)

Ja du inte värst mycket! Funderar på att fara på Noliamessan! Själv då? Kram

15 - Imma:

skriven

Hej gumman.

Nja, bilden jag valde syntes inte allls heller, de syns ju på alla andras bloggar :/

Min vanliga otur !

Han pluggar inte (: Han har jobbat som väktare ett år nu, men vi vill gärna flytta till eget först, ut & resa lite . Jag vill men ändå inte, men ändå vill som bara den .. svårt dedär.

Du är inte gammal :D hihi. Håller tummarna för att ni får en bebis nästa år <3

Kramar

16 M Y S A N O L S S O N:

skriven

sv. hehe okej "/ usch, mardrömmar hatar dt!

17 Cajsa:

skriven

tänk om jag det visste. då kanske jag skulle kunna jobba på det på ett annat sätt.

18 Linda - ndaiL:

skriven

skönt att få de bekräftat!

19 ann:

skriven

Gomorron söte! Nu kommer jag att börja blogga aktivt som bara den, efter att kommit hem från en 2 veckors semester på Kreta så har jag nya krafter och en massa bilder&minnen att dela med till er läsare=)

Dessutom vill jag tacka er för frågorna som ställdes på frågestunden, så svaren&frågorna finna också med i dem senaste inläggen.

kraam Ann! =)

20 Tippie:

skriven

Tack!:D<3

21 Olivia:

skriven

Tack tack : )

22 natta:

skriven

knäet mår samma :( jag ska till en annan ortoped snart igen o säkert oppereras men jag vet inte om jag struntar i det

23 Sandra Marinoni:

skriven

usch, det där lät inte trecvligt! hoppas att du inte är drabbad!

24 Monika:

skriven

Åh! Fint! Vad ska du göra idag da :)? Puss

25 Lisa:

skriven

Som jag skrev på msn, vilket du nog inte läst än då du är offline... Men iaf så hade min dator inget nät på typ 1h där på f.m. när vi pratade, så då började jag leka i PS ist... Gjorde en ny header som jag precis har lagt in på min blogg. Och även ny bakgrund, färger, m.m. =0)



Vad tycker du?

26 Erica:

skriven

Svar: Njae.. inte direkt.

Alltså, det är inte mina egna möbler som jag har nu. Jag är inneboende och bor på övervåningen hos mormor och morfar nu och känner inte att jag har lust att tapetsera om, köpa nya möbler osv då det bara är ett tillfälligt boende. Och så farligt är det ju inte, även om det kanske inte är vad jag skulle ha valt själv. :)



Elakt att kalla dig för en patetisk idiot.

Men förstår samtidigt att vissa blir irriterade. Det är ju liksom inte som att man får "vill du bli veckans blogg?" nån gång då och då från någon som verkligen tycker om bloggen och vill att man ska bli det, det är mer folk som spammar ut det till alla h e l a tiden. Man får liksom reklam om det varje dag nästan. Då är det inte så roligt längre. ;p



Skönt att du blev fortsatt sjukskriven. <3

27 sara:

skriven

ush , krya krya krya <3

sv: har haft e nbra men seg dag.. usch.. din? KRAM

28 Nadja:

skriven

det såg gott ut. Jag tar humira. =) Gör du idag? =)

29 felicia:

skriven

detblev bring it on :)

Kommentera här: