Hemma i från Göteborg...

Idag gjordes äggplocket och det gick jättebra.. HÄR kan ni se hur ett äggplock går till :O) Med ord så går man igenom slidväggen, som är cirka 3-4 mm elastiskt gummiband. Det med en "nål" och sedan en mindre nål/kateter och punkterar äggblåsorna och suger ut dem.. 16 stycken blev det och återförande blir på onsdag..

Min kära mor ska följa med till Göteborg, Sahlgrenska så "slipper" Daniel ta ledigt.. Tack snälla, älskade mor.. Hon kommer på tisdag och sover över, kan vi ha lite filmmys imorgon först :O) Tiden är inte först än 14,30 så det blir sovmorgon, wiee...

Bild från 110220, HÄRLIGT promenadväder...



Yatzy är faktiskt skojigt det... Vi brukar spela lite då och då, när vi tar kvällsfika o.s.v. Idag så spelade vi två stycken och jag åkte på storstryk hehe..

Tycker du Yatzy är skoj?

1 Alexandra:

skriven

fina bilder :)

2 Linnéa:

skriven

Härligt min med! Ja superviktigt! Annars klarar man inte dagen! :)

3 Johanna:

skriven

Härligt det gick bra! :)



fisksås heter en av blå bands såser...sjukt god

4 Denise:

skriven

Jag/vi gillar oxå att spela yatzy :)

5 Nett:

skriven

Härligt att det gick så bra och att du har din mamma till hjälp och stöd. Du tänker väl på att du får betalt för resorna fram och tillbaka.



Yatzy spelade jag mycket för roch jag älskade det, vet inte varför det inte har blivit av att det spelas mindre av det nu.

6 matilda:

skriven

fin blogg !

7 Cajsa:

skriven

600-nåt...vill verkligen ha den!

8 Denise:

skriven

Vad skönt att mamma kunde följa med, de känns alltid bäst/tryggast med sällskap <3

9 JD | 60 kg ska bort!:

skriven

jätte fin vinterbild :) och jag älskar yatzy ;)



tack! jag har haft en bra dag. du med? kram

10 ella:

skriven

vi spelar yatzy ofta här med=)fin bild!!kram

11 Carro:

skriven

En kompis till oss gjorde ÄP idag ,hennes första ,hon var som nöjd att dom fick 14 ägg ,dom hade visst inte räknat med så många =)

Hoppas det gick bra för dej...kram

12 Fnulan:

skriven

Mammor är finaste i världen!!! Tur man har dom! Och tänk,,, snart blir du mamma själv!

13 Karolina:

skriven

Yatzy är super.

Jag och min man brukar spela det lite då och då... rätt rogivande, tycker jag...

14 Martina:

skriven

hej vännen!

åhh vad spännande:) skönt att allt gick bra.

yatzy är kul om man kan vinna nån gång;P haha.



skönt att din mamma kunde följa med dig.



hare gott

kram

15 Tanna:

skriven

Oh vad spännande !

Vi var på RUL igår och allt såg prefekt ut ! Nu vet vi vem som ligger i min mage ;)

Kram

16 ansepanse:

skriven

gjorde det ont? vad bra att det blev 16 st fina ägg, härligt vännen att mamma följer med och att ni ska ha en myskväll innan, yatzi är jättekul, hann inte med bloggen så mycket igår

ha en fin tisdag vännen - kramar

17 linda - en vimsig mamma:

skriven

ja en kul tävling, tycker du borde vara med! =) stora chanser att vinna ju =)

oj ryser bara jag läser om dessa ingrepp, du är så stark! och vilken snälla mor du har! kram

18 Caroline =):

skriven

Så otroligt söter är du gumman!! :) <3 Tack så mycket, allting har bara gått bra :) Yatzy är super kul! :D <3 KRAMAR

19 Lisa - stolt nybliven mamma <3:

skriven

Yatzy är alltid skoj. ;0P

Kommentera här: