Om några dagar så är det bara..

en fjärdedel kvar på graviditeten.. Jo, jag längtar efter bebis men hoppas givetvis att bebis bor kvar i magen i minst åtta veckor till..

Hur jag mår? Som gravida kan må.. känns i rygg och lite i fogar.. Undra om mitt ilande o fruktansvärda smärta mellan benen varit att bebis försöker fixera sig..? Ska prata om det med bm eller läkaren, på MVC nästa vecka..

Annars är det benkramperna som jag har varje natt sen tonåren som är mkt värre nu.. Har flera ggr om natten, upp emot tio ggr. Det är ett rent h-e. Jag måste ju kliva upp, gå lite, strecha, så försöka somna om och sömnen rubbas anamma, helt slut är jag..

Magen växer o den blir hårdare o hårdare. Bebis mår gott i mammas mage och gillar att sparka mot en specifik punk på vänster sida en bit ovanför naveln, hela tiden där typ så det känns hehe. Som en stöt, det gör ont ja.. Men det har sin charm och det är mysigt. Sen att bebis trycker mot revbenen när jag sover o jag vaknar av värk, det gör liksom inget, det hör till o det är bara att ändra position :O) Mamma o Pappa älskar o längtar såååå mkt efter bebisen.. <3
Mkt är förberett, spjälsäng, tvättat upp sängkläder idag. Hängt upp en speldosa (mobil) som spelar mysig o harmonisk musik och fint bildspel. Börjat tvätta overaller, de som behövdes tvätta. Handlat bilbarnstol, med bas, en Akta Graco. Babygym, skötbädd m.m. det börjar arta sig.. Amningskudde är väl den största saken kvar.. Sen småsaker, blöjor, flaskor, nappar m.m.

1 Martina:

skriven

Åhh va mysigt att allt går bra och att liten växer för fult i magen:) förstår att de är jobbigt med alla krämper, man får se de som posetivt med bebis och att han/hon snart är ute och att de blir bättre då.



Jätte fin mage du har vännen:)

Mysigt att fixa allt inför bebis ankomst hihi! Vilket datum är du beräknad till nu?



Åhh man blir ju sugen på en till själv när man ser bebis mage och hör hur folk berättar om förberedelser hihi! Men här ska inte komma nån mer fören om ca 4,5,6 år:P Räker med dem 2 monsterna jag har och en valp på det hih!



Hoppas allt är bra vännen " kul att läsa att ni mår bra trots din värk"



krma

2 ansepanse:

skriven

förstår att ni längtar sååå och du har det jobbigt nu hör jag med extra värk och att du inte kan sova pga det

en massa grejor har ni redan fixat, det är kul :)

Sv: gott med svamp eller hur men du kan väl inte plocka nu med den magen?

bamsekramar

3 Sarah:

skriven

Vilken fin mage du fått nu :) Gud vad skoj för er :)

4 Lina:

skriven

Stor o fin mage du har nu :-)

5 Tur-i-Oturen:

skriven

Åhh gravidmage, det finns absolut inget finare! ;) Även när man själv har den egentligen bara vill bli av med den och den lilla bebisen i famnen ;D

Kommentera här: